سلامت نیوز : رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده، ضمن رد ادعای 4 هزار تومان دریافتی پزشک خانواده در طول یک ماه، علت غیبت مدیران وزارت بهداشت در سمینار بررسی اشکالات پزشک خانواده را که توسط سازمان نظام پزشکی برگزار شد، عنوان کرد.

دکتر محمد شریعتی در گفتگو با مهر، به موضوع تعامل وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی در موضوع برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: ما جلسات متعددی با سازمان نظام پزشکی هم با صف و هم ستاد داشته ایم.

وی با عنوان این مطلب که تعامل وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی از زمان تدوین دستورالعمل برنامه پزشک خانواده شروع شده است، اظهارداشت: اما تعامل به معنای این نیست که هرچی طرف مقابل گفت، بپذیری و قبول کنی.

شریعتی تاکید کرد: ما یک ماموریت داریم و آنها یک وظیفه و باید سعی کنیم رویکردمان به گونه ای باشد که منافع مشروع طرف مقابل حفظ شود.رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در خصوص ادعای سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت در برنامه پزشک خانواده هیچ تعاملی با آنها ندارد، اظهارداشت: متاسفانه جلساتی هم بوده که ما دعوت کرده ایم ولی حضور پیدا نکرده اند.

شریعتی در ارتباط با سمینار اخیر برنامه پزشک خانواده که توسط سازمان نظام پزشکی برگزار شد ولی هیچ کدام از معاونان و مدیران وزارت بهداشت در این سمینار حاضر نشده بودند، گفت: متاسفانه نامه دعوت در روز پنج شنبه یا عصر چهارشنبه به دست ما رسید که خیلی دیر شده بود. چون ما برای روزهای تعطیل ماموریتهای خارج از استان می رویم و مقدور نبود که در این سمینار شرکت کنیم.

وی درباره اظهارات مطرح شده در این سمینار که به مشکلات حاد نسخه 02 پزشک خانواده اختصاص داشت، افزود: این درست نیست که با بیان اطلاعات نه چندان صحیح و یا تفسیر نادرست، با برنامه مخالفت کنند.

شریعتی در خصوص ادعای مطرح شده در آن سمینار مبنی بر اینکه یک پزشک خانواده برای مدت 3 ماه مبلغ 4 هزار تومان دریافتی داشته است، گفت: واقعا باورتان می شود که یک پزشک خانواده برای یک ماه 4 هزار تومان دریافت کرده باشد. متاسفانه دوستان از یک طلاعات استفاده غلط می کنند و توضیح نامناسب می دهند.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در ادامه توضیح داد: حدس می زنم ماجرا به گونه ای دیگر باشد.شریعتی افزود: در برنامه پزشک خانواده، پزشک با بیمه قرارداد دارد و در عین حال روزی چند بیمار را ویزیت. البته از بیمه هم پول می گیرند.وی گفت: سرانه پزشک خانواده مصوب بوده و چنانچه بیمارش نزد او هم مراجعه نکند، حق الزحمه او بر اساس تعداد افراد زیر مجموعه او از سوی بیمه پرداخت می شود.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده سرانه مصوب هر فرد تحت پوشش پزشک خانواده را 2500 تومان اعلام کرد و افزود: این پزشک در دوران گذار که مدت آن 3 ماه تعیین شده است، می تواند هم بیماران خودش را ببیند و هم اینکه به افراد تحت پوشش برنامه بیفزاید تا اینکه به سقف 2500 نفر برسد. آن وقت قطعا درآمد این پزشک بیشتر خواهد شد و دیگر نمی تواند بیماران خارج از برنامه را ویزیت کند.

شریعتی تاکید کرد: یک پزشک خانواده می تواند حداقل 500 و حداکثر 2500 نفر را پوشش دهد. با این حساب بابت هر کدام از افراد زیر مجموعه 2500 تومان می گیرد که یک رقم قابل قبول می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha