سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 63537
سلامت نیوز : نوع کفشی که می پوشید روی زانو تاثیر می گذارد. بنابراین، خوب است بدانید کدام کفش درد زانو را کاهش می دهد و از مفصل زانو محافظت می کند. در سایت نیوزویک، به نکاتی درباره انتخاب کفش مناسب اشاره شده است.

نکاتی درباره کف پا

کف پا با سن تغییر می کند بنابراین اندازه کفش نیز تغییر می کند. از طرفی عضله کف پا ضعیف تر و انعطاف پذیری آن کمتر می شود و مفصل ها صدا می کند و کمی از چربی های اطراف پاشنه پا از بین می رود.با پهن شدن پا و افزایش وزن احتمال بیشتر شدن اندازه کفش وجود دارد. در صورت بروز ناراحتی هایی مانند بونیون و آرتریت، پوشیدن کفش های راحت و قالب پا اهمیت بیشتری پیدا می کند.

از زانو محافظت کنید

درباره تاثیرگذاری کفش روی آرتریت زانو هنوز مطالعات کاملی انجام نشده است. اما تحقیق اخیر نشان می دهد، کفش تخت با کفی انعطاف پذیر مانند کفش تخت مخصوص راه رفتن در مقایسه با کفش تخت چوبی و کفش دارای کفی ضخیم و مستحکم، فشار یا وزن کمتری روی زانو ایجاد می کند. متخصصان معتقدند، کفش با کفی کم قطر و انعطاف پذیر که با حرکت پا حالت می گیرد، از وارد شدن آسیب  به زانو پیشگیری می کند. بنابراین از کفش های ورزشی با کفی های انعطاف پذیر استفاده کنید.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha