سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 63538
سلامت نیوز : در پی افزایش معضل چاقی در کودکان، بسیاری از محققان و کارشناسان تحقیقات و مطالعات خود را روی این موضوع متمرکز کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این میان علل متفاوت و گاه عجیبی درباره شیوع چاقی مطرح می شود که قابل توجه است. به تازگی دانشمندان دانشگاه نیویورک براساس نتایج آخرین تحقیقات خود درباره این موضوع اعلام کرده اند: کودکانی که در معرض حجم بالایی از ماده شیمیایی «بیسفتول» (BPA) بودند ۵ برابر بیش از دیگر همسالان خود به چاقی مفرط مبتلا می شوند.پیشتر محققان رابطه بین  آلاینده ها و ابتلا به چاقی را در بزرگسالان کشف کرده بودند. همچنین مطالعات آن ها طی دهه گذشته نشان داد که بین  آلودگی هوا و ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط مستقیمی وجود دارد.

محققان دریافتند زنان بارداری که در شهر نیویورک در معرض نوعی آلاینده شیمیایی تحت عنوان (PAHS) قرار دارند، ۲ برابر بیش از سایر زنان کودکانی خواهند داشت که تا ۷ سالگی دچار اضافه وزن می شوند. آلاینده (PAHS) حاصل از سوخت زغال، بنزین و گازوئیل و نفت و تنباکو یکی از آلاینده هایی است که در هوا وجود دارد. محققان هنوز نتوانسته اند علت و چگونگی ارتباط بین این آلاینده ها و بروز چاقی مفرط در کودکان را دریابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha