سلامت نیوز : تا صحبت از افسردگی می شود بسیاری یاد افرادی می افتند که جعبه دستمال کاغذی را کنار دست شان گذاشته و مشغول گریه اند. اما واقعیت این است که هر چند گریه می تواند در برخی مواقع به تشخیص افسردگی کمک کند، بسیاری از گریه ها نشان دهنده افسردگی نیست و البته بسیاری از افسرده ها نیز دائم مشغول گریه کردن نیستند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ علائم و نشانه های زیر می تواند به شما دید دقیق تری درباره بیماری افسردگی بدهد.

* اولین نشانه، خلق افسرده است که البته یکی از نشانه های آن می تواند گریه کردن باشد. اما گاهی اوقات برخی افراد ممکن است فقط به صورت حالت غمگینی شدید چنین حالتی را تجربه کنند.

* احساس نکردن لذات زندگی یکی دیگر از علائم شایع افسردگی است. افراد افسرده احساس می کنند چیزی برای ابراز علاقه وجود ندارد.

* افزایش یا کاهش وزن و تغییرات اشتها می تواند یکی دیگر از علائم افسردگی باشد.

* تغییرات در برنامه خواب اعم از بی خوابی یا پرخوابی یکی دیگر از علائم افسردگی محسوب می شود.

* کاهش محسوس فعالیت هایی که فرد تا پیش از این به راحتی آن ها را انجام می داده است. البته گاهی اوقات ممکن است خود را به صورت افزایش میزان فعالیت ها نشان دهد.

* احساس خستگی مفرط، تا آن جا که فرد توان انجام کارهای روزمره خود را ندارد.

* احساس بی ارزشی یا احساس گناهی که فرد معمولاً هر روز آن را تجربه می کند و البته این احساسات حالتی افراطی و شدید دارد.

* از دست دادن تمرکز و ناتوانی در ادامه دادن کار و فعالیت ها.

* تمایل برای پایان دادن به زندگی. گاهی اوقات فرد برای این کار برنامه هایی در ذهن دارد ولی گاهی اوقات فقط به آن فکر می کند.

نکته: صرف تجربه کردن برخی از این موارد برای چند روز نشان دهنده افسردگی نیست. بلکه متخصصان معتقدند افراد افسرده حداقل پنج مورد از ویژگی های بالا را دارند و البته معمولاً به صورت روزانه و برای حداقل ۲ هفته آن ها را تجربه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha