اگر طرح پزشک خانواده با عدم تخصیص اعتبار 6 هزار میلیاردی انجام شود، ضربه سنگینی به حوزه سلامت وارد خواهد کرد، که با توجه به شرایط موجود تصمیم بر آن شد که در صورت عدم تخصیص بودجه، از اجرای این طرح که تحولی در نظام پزشکی کشور به شمار می رود اجتناب شود.

توقف اجرای طرح پزشک خانواده در صورت عدم اختصاص بودجه 6 هزار میلیاردی به حوزه سلامت

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت گفت: در این جلسه مطرح شد که در صورت عدم اختصاص بودجه 6 هزار میلیاردی به حوزه سلامت طرح پزشک خانواده اجرا نشود.

عابد فتاحی در گفت و گو با (ایسنا) ، افزود: در این جلسه مشکلات حوزه سلامت مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا مطرح شد اگر طرح پزشک خانواده با عدم تخصیص اعتبار 6 هزار میلیاردی انجام شود، ضربه سنگینی به حوزه سلامت وارد خواهد کرد، که با توجه به شرایط موجود تصمیم بر آن شد که در صورت عدم تخصیص بودجه، از اجرای این طرح که تحولی در نظام پزشکی کشور به شمار می رود اجتناب شود.

نماینده مردم ارومیه همچنین در رابطه با عدم پرداخت مابه التفاوت قیمت ارز مبادلاتی از سوی دولت به خزانه کشور، اذعان کرد: طبق تصویب بودجه 91، قیمت ارز 1226 تومان تعیین گردید که دولت در این راستا مکلف به پرداخت مابه التفاوت ارز مبادلاتی به خزانه است، ولی تاکنون ریالی در این راستا به خزانه واریز نشده است.

وی با بیان اینکه راهکارهای قانونی بسیاری برای برخورد و پیگیری این عملکرد دولت وجود دارد، اظهار کرد: برای حفظ امنیت روانی و عدم ایجاد التهاب در کشور، اعتقاد به صبوری و حل مشکلات از طریق تعاملات و همکاری ها داریم ولی در برخی مواقع ناچار به برخورد های قانونی خواهیم بود.

فتاحی خاطر نشان کرد: دولت باید تکلیف اعتبارات حاصل از ارز مبادلاتی را به صورت شفاف مشخص و در این راستا جوابگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha