سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 63547

پیوند مو این روز‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و طاسی سر به یک معضل به خصوص برای آقایان تبدیل شده است. این روز‌ها بیشتر افراد برای رسیدن به زیبایی دست به اقدامات زیادی می‌زنند که کاشت مو یکی از این موارد است.

همه چیز در مورد کاشت مو
سلامت نیوز : پیوند مو این روز‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و طاسی سر به یک معضل به خصوص برای آقایان تبدیل شده است. این روز‌ها بیشتر افراد برای رسیدن به زیبایی دست به اقدامات زیادی می‌زنند که کاشت مو یکی از این موارد است. گفت و گوی سینا با دکتر کورش صمدی را میخوانید .

در حال حاضر چه روش‌هایی برای پیوند مو وجود دارد؟
در کل ۳ روش برای پیوند مو وجود دارد که یکی از این روش‌ها (FUT) است، یعنی یک باریکه از پشت سر به ضخامت یک سانتی متر و به طول ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر برداشته شده و فولیکول‌های مو از آن خارج می‌شود و در ‌‌نهایت آن ناحیه بخیه زده شده و در ‌‌نهایت قسمت جلوی سر کاشته می‌شود.

روش دوم به نحوی است که در آن فولیکول‌های مو به صورت گروهی و دانه‌ای از پشت سر برداشته می‌شود این روش نیازی به جراحی ندارد و تعداد زیادی می‌توان از واحد‌های فولیکول مو به جلوی سر انتقال داد. این روش FIT نامیده می‌شود.

روش سوم نیز ترکیبی از روش اول و دوم است. از آنجایی که این روش جراحی بسیار بزرگی محسوب می‌شود و از نظر عملی پاسخگویی خوبی ندارد.

معمولا در یک جلسه چند تار مو می‌توان کاشت؟
هر چه تراکم میزان موهای پشت سر بیشتر باشد تعداد واحدهای فولیکول مو نیز بیشتر می‌شود. ممکن است مویی که از پشت سر برداشته می‌شود تک دانه و یا چند دانه‌ای باشد. به عنوان مثال اگر از یک فرد زار مو برداریم هزار تار مو می‌توان کاشت ولی اگر موهای فرد چهارتایی باشد به ۴ هزار تار مو ارتقا می‌یابد که این حالت به نوع مو افراد بستگی دارد. به طور کلی در ۳ روز پشت سرهم بیشتر از ۶ تا ۷ هزار تارمو نمی‌توان برای افراد کاشت.

چه نوع دستگاه کاشت مویی برای افراد مناسب است؟
در حال حاضر ۹۹ درصد گروه‌های پیوند مو از دستگاه استفاده نمی‌کنند بلکه تنها از هولدر (بردارنده فولیکول مو) استفاده می‌کنند و یک درصد گروه‌ها از دستگاهی استفاده می‌کنند که به دلیل نبود استانداردهای لازم مرسوم نیست.

علت اینکه در برخی افراد عمل پیوند مو با موفقیت انجام نمی‌شود چیست؟
پیوند مو در یک درصد موارد ممکن است رشد نکند که به این پدیده X می‌گویند و بسیار نادر است ولی اصولا موهای کاشته شده که از پشت سر به جلو سر انتقال داده می‌شود رشد می‌کنند.

چه مراقبت‌هایی قبل و بعد ازعمل پیوند مو لازم است؟
قبل از کاشت بهتر است از مصرف مسکن‌هایی مثل آسپرین، بروفن و ویتامین E به دلیل اینکه ایجاد خونریزی می‌کنند خودداری کنند و اگر بیمار داروی خاصی استفاده می‌کند حتما باید به پزشک خود اطلاع دهد.بعد از انجام پیوند مو فقط در دو تا سه هفته اول از ورزش سنگین اجتناب کنند و شستشوی ناحیه باید بسیار آرام باشد. بعد از این مدت به طور کامل دیگر مو نیازی به مراقب خاصی ندارد و مو‌ها رشد پیدا می‌کند. به طوری که حتی بعد از رشد قابل اصلاح نیز هستند.

عمل پیوند سن خاصی را می‌طلبد؟
پیوند وابسته به سن نیست ولی در سنین زیر ۲۵ سال به دلیل اینکه شکل ریزش مو کامل نشده است توصیه نمی‌شود.

در پایان برای متقضاضیان این عمل چه پیشنهاد ی دارید؟
متقضایان پیوند مو حتما باید تحت نظر متخصص مربوطه این عمل را انجام دهند تا از هر گونه عوارض جلوگیری به عمل آید و باید به مراکزی مراجعه کنند که سابقه پیوند موفقیت‌آمیزی داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha