سلامت نیوز : دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین ضمن تاکید بر ضرورت گسترش تعامل میان بخشی آزمایشگاه و بالین، عنوان کرد: تعامل میان آزمایشگاه و بالین منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم و کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر غلامرضا ایراجیان ادامه داد: اگر پزشکان به متخصصان علوم آزمایشگاه به عنوان مشاور نگاه کنند و پزشکان نیز در مقابل اطلاعات بیشتری از روند بیماری در اختیار آزمایشگاه قرار دهند در نهایت مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد حل شده و علاوه بر ارتقای کیفیت، به پیشگیری از بروز بیماری‌ها نیز کمک می‌کند.

وی ضمن اعلام خبر برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین از تاریخ 26 تا 29 دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران، اظهار کرد: علاوه بر ارائه مقالات و پانل، هشت کارگاه آموزشی نیز با مضامینی از جمله کنترل عفونت‌های بیمارستانی و بیماریابی در عفونت‌های بیمارستانی نیز پذیرای حضور شرکت‌کنندگان خواهد بود.

دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران همچنین با اشاره به استقبال و درخواست پژوهشگران شرکت‌کننده در پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین، از تمدید مهلت ارسال خلاصه مقالات به دبیرخانه کنگره تا ساعت 24 روز سی‌ام آذرماه خبر داد و گفت: تاکنون حدود 600 مقاله به دست ما رسیده است که انتظار داریم به بیش از 800 مورد برسد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین در ادامه با بیان اینکه «آزمایشگاه، بالین و اختلالات خونی» به عنوان موضوع ویژه این دوره از برگزاری کنگره در نظر گرفته شده است، گفت: اختلالات خونی، سرطان و آزمایشگاه تشخیص طبی، بیماری‌های عفونی و آزمایشگاه تشخیص طبی، مدیریت راهبردی در آزمایشگاه تشخیص طبی و کلینیک، آموزش، پژوهش، تولید و بازاریابی و مشکلات رایج در تشخیص بالینی، و رفع مشکل نیز از جمله محورهای موضوعی کنگره پیش‌رو هستند.

ایراجیان با تاکید بر اینکه به مقوله «ریزگردها» نیز در خلال کنگره پرداخته می‌شود، گفت: به دنبال یافتن دقیق عوارضی هستیم که ریزگردها بر جای می‌گذارند. امید است در نهایت به یک راه‌حل مشخص در این خصوص برسیم.

وی همچنین با بیان اینکه جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران در نظر دارد همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین، «اولین جشنواره دانشجویی» را به منظور ارج نهادن و تشویق دانشجویان برگزیده کشور برگزار کند، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی دانشجویان برگزیده و قدردانی از زحمات و تلاش آنهاست.

دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران افزود: برای نیل به این هدف، دانشجویان در پنج گروه کارشناسی علوم آزمایشگاهی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی، دکترای حرفه‌ای گروه پزشکی و دستیاری بالینی، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

دبیرعلمی پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین با اشاره به اینکه 10 میهمان خارجی از کشورهای هلند، مصر، ترکیه و چندین کشور خارجی در این کنگره حضور خواهند داشت، گفت: 11 انجمن داخلی و دو انجمن خون‌شناسی اروپا و میکروب‌شناسی ترکیه در برگزاری این کنگره سهیم هستند.

به گزارش ایسنا، پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین از تاریخ 26 تا 29 دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha