سلامت نیوز : رییس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ بر اهمیت مشارکت گروه‌های مختلف پزشکی در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان بهارلو که روز یکشنبه سوم آذرماه سالجاری انجام شد، دکترباقر لاریجانی رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی در کل کشور در حال شروع شدن است، گفت: در شهر تهران بزرگ نیز از روز سه شنبه پنجم دی ماه، پزشکانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند ثبت‌نام خود را آغاز کنند.

رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران افزود: ثبت نام از کاندیداها به مدت یک هفته و تا دوشنبه بعدی تداوم خواهد داشت و پس از آن پروسه ارزیابی آنها و جهات دیگر پس از تصویب هیات نظارت تهران بعمل می آید و در صورتی که کاندیداها اعتراض داشته باشند، می توانند اعتراض خود را به هیئت نظارت مرکزی ببرند.

رییس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان آن که "چهارم اسفند ماه روز برگزاری انتخابات نظام پزشکی کل کشور است"، گفت: گروه‌های مختلف عضو نظام پزشکی برای ثبت نام در شهر تهران بزرگ می‌توانند به موزه تاریخ پزشکی ایران واقع در امیرآباد شمالی مراجعه کنند و محل انتخابات نیز جنب تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پردیس همت است.

رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران افزود: پس از اعلام لیست کاندیداها در گروه‌های مختلف عضو نظام پزشکی، در روز رای گیری همکاران می‌توانند در حرف مختلف در محل انتخابات در رای گیری مشارکت کنند.

وی با بیان آن که آنچه مهم است رای پزشکان و گروه‌های پزشکی است که افراد را به عنوان هیئت مدیره تهران انتخاب می‌کند، گفت: پس از آن این هیئت مدیره‌ها در یک انتخاب جمعی شورای عالی نظام پزشکی را انتخاب می‌کنند و آنها نیز رییس کل نظام پزشکی را پیشنهاد می‌دهند. در حقیقت سه نفر را دولت و یک نفر را رییس جمهور تایید می‌کند.

دکتر لاریجانی ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت گروه‌های مختلف پزشکی در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران گفت: می‌توانیم این قول را به گروه‌های پزشکی بدهیم که تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان مجری این انتخابات در شهر تهران آن است که یک انتخابات سالم و با کنترل کامل برگزار شود که در آن حق رای دادن گروه‌های پزشکی را حفظ شده و نتیجه آرا به عنوان انتخاب‌شوندگان اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه گروه‌هایی می توانند کاندید شوند، گفت: در گروه‌های پزشکی حدود 12 نفر کاندید می‌شوند. همچنین تعدادی از دندانپزشکان، داروسازان و گروه‌های مامایی می‌توانند به عنوان کاندیدا انتخاب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha