سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی امروز در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی درباره میزان موفقیت برنامه پزشک خانواده در روستاها افزود: در روستاها متأسفانه در برخی مناطق به علت اینکه پزشک خانواده به صورت 3 شیفت و 24 ساعته حضور نداشته بسیاری از روستاییان مجبور بودند مسافت طولانی را طی کنند تا دفترچه آنها برای ارجاع به شهر مهر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که پزشکان و پرستاران تمایل داشته باشند در روستاها بمانند و به مردم خدمت کنند و با افزایش نیروها به صورت 3 شیفته خدمت رسانی کنند.

وزیر بهداشت گفت: در این مسیر تخصص پزشک خانواده را راه‌اندازی کرده‌ایم و فراخوان برای همه پزشکان خانواده که مایل هستند بدون آزمون در این تخصص تحصیل کنند اعلام شده است و به زودی این دوره در دانشگاههای علوم پزشکی راه‌اندازی می‌شود.

وحید دستجردی افزود: ما برای اجرای برنامه پزشک خانواده هر چه در توانمان بود انجام دادیم، بقیه مسائل جنبی و بودجه‌ای است که باید همراهی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایرانیان را داشته باشند.

وی درباره انتقادهای سازمان نظام پزشکی به روند اجرای برنامه پزشک خانواده ادامه داد: بالاخره انتخابات نظام پزشکی در جریان است و ما امیدواریم که نامزدهای این انتخابات بازی رأی نداشته باشند و از اوضاع سوء استفاده نکنند و نخواهند که چهره روشن و برنامه نورانی و پزشک خانواده را مخدوش کنند.

وزیر بهداشت گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده 100 درصد به نفع مردم، 100 درصد به نفع نظام سلامت و به نفع بیش از 90 درصد پزشکانی است که وارد این برنامه می‌شوند.وی ادامه داد: امیدواریم بیمه‌ها هر چه سریعتر با پزشکان خانواده قرارداد ببندند و البته این کارها در شرف انجام است.

وحید دستجردی درباره مشکلات ارز دارویی نیز گفت: بالاخره ما یک تأخیر 6ماه را در اختصاص ارز دارویی پشت سر گذاشتیم اما اکنون تلاش وزارت بهداشت و همه این است که هر چه زودتر تأخیرها جبران شود و من در همین جا باید از همکاری صمیمانه وزارت نفت برای رفع مشکلات ارزی تشکر کنم.وزیر بهداشت گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد طی 2 یا 3 هفته آینده خبرهای خوشی از رفع کمبودهای دارویی و اختصاص ارز دارویی خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha