سلامت نیوز :رئیس اداره کنترل مالاریا مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: سه استان کشور شامل سیستان و بلوجستان، هرمزگان و کرمان درگیر بیماری مالاریا هستند که باید در زمینه حذف آن برنامه‌های منظمی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر احمد رئیسی پیش ازظهر امروز در کنفرانس علمی بیماری مالاریا در بندرعباس با اعلام این خبر گفت: آمار مالاریا در سال گذشته یک هزار و 200 مورد مثبت به ثبت رسید که تاکنون این آمار در کشور در سالجاری 447مورد مثبت بوده است و نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به ورود غیرمجار اتباع از مرزهای شرقی کشور افزود: خوشبختانه هیچ مورد فالسیپاروم بومی در شهرستان جیرفت و هرمزگان در دو سال گذشته مشاهده نشده است.

رئیس اداره کنترل مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتقال موارد بومی مالاریا در استان‌های جنوب و جنوب شرق ادامه داد: برنامه جهانی گلوبال فاند در زمینه حذف مالاریا موجب کاهش بیماری مالاریا در منطقه مدیترانه شرقی شده است.

وی با بیان اینکه همه هزینه‌های تشخیص و پیشگیری و درمان بیماری مالاریا رایگان است، خاطرنشان کرد: مردم باید در مناطق مالاریاخیز با کارکنان بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha