سلامت نیوز : رمضان محسن پور در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعتبارات داده شده به وزارت بهداشت افزود: در حوزه اعتبار تملک دارایی، وزارت بهداشت شرایط مشابه وزارتخانه های دیگر را دارد و دولت در حوزه عمرانی رقمی در سال جاری پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه هزینه‌های جاری وزارت بهداشت نیز به تناسب اعتباری که دولت توانسته به این وزارتخانه اختصاص دهد تا کنون فقط 58 درصد اعتبارات مصوب، داده شده است.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت در مورد همکاری وزارت بهداشت و مجلس تصریح کرد: در دوره قبل مجلس، همکاری و تعامل خوبی میان نمایندگان کمیسیون بهداشت که اغلب پزشک بودند برقرار بود به همین دلیل با تأمین اعتبار در بودجه 91 مشکلات حوزه سلامت رفع شد.

محسن پور گفت: در دوره جدید مجلس نیز همان ارتباط در سطح وسیع تر میان مجلس و وزارت بهداشت برقرار شد و این در حالی است که تعداد اعضای کمیسیون بهداشت که در دوره قبل 28 نفر بود به 42 نفر که اغلب وزیر، رئیس دانشگاه و مسئولان حوزه سلامت بودند افزایش یافت.

وی ادامه داد: سلامت موضوع عمومی برای کشور است به همین دلیل سایر نمایندگان نیز در این حوزه تعامل دارند اما اینکه بگوییم در سال 91 چقدر از مصوبات مجلس اجرایی شده، آخر سال مشخص می شود.

محسن پور در مورد برخی مشکلات اعتباری حوزه سلامت وجود دارد مانند واریز اعتبارات وزارت بهداشت به وزارت راه انجام شد،گفت: چنین مشکلاتی فقط به وزارت بهداشت محدود نمی‌شود چرا که شرایط تحریم همه وزارتخانه ها را متاثر کرده است بنابراین در وزارت بهداشت نیز اعتبارات مصوب یا به تاخیر افتاده یا مبالغ آن کاهش یافت .

وی همچنین در مورد حمایت مجلس از وزیر بهداشت و درمان گفت: هرجا که لازم باشد مجلس به حوزه سلامت کمک می‌کند و تاکنون نیز از حوزه سلامت و وزیر بهداشت حمایت کرده است.

محسن پور ادامه داد: تا امروز وزیر بهداشت و درمان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به صحن علنی مجلس نرفته است و با وجود اینکه هر هفته حدود 10 سوال از وزیر بهداشت طرح می‌شود اما نمایندگان قانع شده و نیازی به حضور وزیر در صحن مجلس نبوده است.

وی گفت : وزارت بهداشت تنها وزارتخانه ای است که در پایان مجلس دوره قبل، وزیر آن تقاضا کرده تا گزارش عملکرد به مجلس ارائه دهد و به نمایندگانی که به وی رأی اعتماد دادند پاسخ دهد.

محسن پور گفت: در پایان دولت دهم نیز تقاضا می کنیم تا گزارش عملکرد چهارساله وزارت بهداشت به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ارائه گزارش عملکرد را در این روزها به دلیل فصل بودجه نمی دهیم چرا که تصور می شود افراد را مجاب خواهیم کرد تا بودجه بیشتری به ما بدهد اما پس از تصویب بودجه، وزیر بهداشت حتماً به مجلس می رود تا بگوید چه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha