سلامت نیوز : توفیق شرق مبتکر دستگاه لیزر بافت نرم دهان در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: این دستگاه تا کنون نمونه ایرانی نداشته و تنها یک نمونه خارجی طی چند سال اخیر وارد بازار شده است.

وی در مورد کاربرد این دستگاه گفت: این دستگاه برای برش لثه و بافت نرم داخل دهانی استفاده می‌شود که بیمار با درد و آسیب کمتر به بافت رو به رو می‌شود و دندانپزشک می‌تواند با کنترل لازم در حد لزوم بافت را برش دهد.

شرق ادامه داد: به علت خاصیت میکروب‌کشی اشعه لیزر، استفاده از این دستگاه از بروز عفونت در بافت دندانی جلوگیری می‌کند و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک بعد از جراحی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

به گفته این مبتکر جوان ایرانی این دستگاه لیزر در تمام مسائل دندانپزشکی مانند درمان ریشه دندان کاربرد دارد. پیش از این دندانپزشک مجبور بود از فیبر نوری و پرتودهی استفاده کند.

وی گفت: تا قبل از ابداع این دستگاه دندانپزشک مجبور بود از تیغ جراحی یا دستگاه الکترو سرجری استفاده ‌کند که به نوعی حرارات ایجاد می‌کرد و بوی سوختگی ناشی از سوختن بافت لثه تا مدت ها بیمار را آزار می‌داد.

شرق در مورد قیمت این دستگاه گفت: مشابه خارجی آن بین 22 تا 25 میلیون تومان قیمت دارد و مشابه چینی هم چیزی حدود 15 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود ولی نمونه ایرانی با توان بالاتر حدود 9 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

وی اذعان داشت: در عین حال به دلیل تحریم‌ها، دستگاه‌های خارجی امکات استفاده از خدمات پشتیبانی را ندارند و در صورت بروز اشکال بلااستفاده می‌شوند در حالی که مشابه ایرانی مشکلی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha