سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رابطه با مشکلات مطرح شده میان سازمان‌های بیمه‌گر و برنامه پزشک خانواده افزود: انتخابات نظام پزشکی نزدیک است و عده‌ای به هر بهانه می‌خواهند اسامی خود را در رسانه‌ها مطرح کنند و این بهانه باعث می‌شود تا در مورد پزشک خانواده نیز نظر دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: اگر این اظهارنظرها در تقویت پزشک خانواده باشد بهتر از انتقاد از این برنامه است.باید برنامه پزشک خانواده تقویت شود و نواقص را برای اجرای آن برطرف کنیم.

امامی رضوی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه گفته شده حقوق پزشکان خانواده پرداخت نشده تصریح کرد: در استان‌هایی که با پزشکان قرارداد بیمه منعقد شده و بر اساس تعداد تحت پوشش قراردادها انجام شده و حتماً حقوق پزشکان خانواده پرداخت شده است.

وی گفت: در ۲ استان فارس و مازندران به صورت کلی برنامه پزشک خانواده اجرا شده و چنانچه مسئولان این استانها مستنداتی ارائه دهند که نشان دهد پرداخت‌ها متناسب با زمان قراردادها و تعداد افراد تحت پوشش نبوده حتماً رسیدگی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد انتخابات نظام پزشکی گفت: تاریخ ثبت‌نام این انتخابات از فردا 5دی آغاز شده و تا یازدهم دی ادامه می‌یابد و پزشکان می‌توانند به مکان‌های اعلام شده که با توافق هیئت نظارت و اجرایی در شهرستان‌ها مشخص شده مراجعه کرده و فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.

وی افزود: تمام گروه پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، گروه مامایی و کارشناسان دارای پروانه سهمیه مشخص دارند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما در همه شهرستان‌ها تمام رده‌ها امکان حضور در انتخابات را ندارند.

امامی رضوی در پاسخ به این سؤال که در انتخابات نظام پزشکی همواره عده‌ای محدود انتخاب می‌شوند گفت: وظیفه ما در هیئت اجرایی انتخابات، نظارت، دقت و تلاش برای حفظ آراء شرکت‌کنندگان و تلاش برای مشارکت حداکثری این افراد است و در سال‌های مختلف تنوع رای‌ها و حضور مختلف را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: حضور پزشکان عمومی در دو سه دوره گذشته بسیار بالا بوده به طوری که 50 درصد اعضای شورای عالی نظام پزشکی را تشکیل می‌دهند.

امامی رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حضور پزشکان عمومی در این انتخابات بیش از سال‌های گذشته باشد تا بدین ترتیب در بدنه نظام پزشکی نمایندگان مشخص خود را داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص وضعیت اورژانس پیش بیمارستانی گفت: با ارزیابی شهر تهران و شهرستان‌ها در طول دولت نهم و دهم رضایت بیش از 30 درصدی را از اورژانس پیش بیمارستانی شاهد بوده‌ایم و در کل کشور به طور متوسط میزان رضایت 70 درصد بوده است.

وی در مورد آمبولانس پیش بیمارستانی نیز گفت: تعداد این آمبولانس‌ها 2.5 برابر شده است و بیش از 56درصد افرادی که نیازمند انتقال با اورژانس 115 هستند رضایت بیش از 80 درصدی دارند.

امامی رضوی در مورد متخصصان مقیم در اورژانس شهر تهران گفت: این متخصصان در بیمارستانهای با پوشش بیش از 30 هزار نفر تهران اجرا می‌شود و در شهرستان‌ها پوشش 60 درصدی دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت آمار انتقال مصدومان توسط اورژانس را مطابق با استانداردهای بین‌المللی دانست و گفت: علت فوت تعدادی از این مصدومان به دلیل آن است که اورژانس مجروحان بدحال و با وضعیت وخیم را زودتر منتقل می‌کند و به همین دلیل عده‌ای از آنها در راه فوت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طبق برنامه پنجم قرار بوده برای انتقال مصدومان با توجه به استانداردها به زیر 8 دقیقه در جاده‌ها و 12 دقیقه در شهرها برسیم که این امر محقق شده است.

امامی رضوی همچنین در مورد کمبود نیرو در اورژانس پیش بیمارستانی تصریح کرد: اعتبارات این حوزه کافی نیست و درخواست جبران آن را داد‌ه‌ایم تا تأمین شود چرا که هم‌اکنون فقط جاده‌های اصلی را پوشش می‌دهیم و پوشش جاده‌های فرعی نیز مورد درخواست ماست این در حالی است که توسعه راه‌ها در کشور زیاد است.

وی در مورد اورژانس هوایی نیز گفت: از دولت خواسته‌ایم توسعه اورژانس هوایی را در بودجه 92 ببیند و اعتبارات خوبی را اختصاص دهد.

امامی رضوی اظهار کرد: 49 پایگاه اورژانس هوایی درخواست کرده‌ایم که هزینه هر پایگاه با وجود یک بالگرد 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha