واردات بوتاکس های چینی در چند ماه اخیر در کشور افزایش داشته و مشکلات فراوانی را برای افراد علاقمند به تزریق بوتاکس فراهم کرده است.

وقتی بوتاکس های چینی زیبایی مان را هدف می گیرند
سلامت نیوز : دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بوتاکس ماده ای است که از سم بوتولیسم تهیه شده است و در رفع چین و چروک پیشانی و کاهش تعریق کف دست کارایی دارد.

احسانی افزود: تنها نوع A این سم می تواند در رفع چین و چروک پوست موثر باشد اما به تازگی با واردات نوع چینی این ماده به کشور که شامل انواع A تا g است نه تنها چین و چروک صورت افراد برطرف نشده است بلکه مشکلات دیگری شامل افتادگی پلک، کاهش بینایی، تهوع و استفراغ و بروز شوک آنافیلاکسی برای افراد تزریق کننده ایجاد شده است.

وی با بیان این که نه تنها کیفیت بوتاکس چینی بسیار پایین است بلکه قیمت پایین هم دارد خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از پزشکان که تعهد کاری ندارند با خریداری بوتاکس چینی ارزان قیمت هزینه های بالایی را از بیماران و افراد علاقمند به تزریق بوتاکس دریافت می کنند.

وی با بیان این که افراد علاقمند به تزریق بوتاکس باید از پزشک خود بخواهند ویال بوتاکس را به آنها نشان دهد خاطر نشان کرد: فقط 2 نوع بوتاکس استاندارد مورد تائید وزارت بهداشت در کشور وجود دارد و باید فرد نسبت به تزریق این ماده آگاهی کافی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha