تصور ما از دوران كودكی، دورانی شاد و بی‌دغدغه است و فكر می‌كنیم با بزرگ‌شدن دچار ناراحتی و مشكل می‌شویم در حالی كه بچه‌ها هم دچار افسردگی می‌شوند و چون قدرت كلامی محدودی دارند، ممكن است برای ما قابل تشخیص نباشد.

كودكان هم مثل بزرگسالان افسرده می‌شوند
سلامت نیوز : دکتر فریبا عرب گل با بیان این مطلب اظهار داشت: در بسیاری از اوقات، تصور ما از دوران كودكی، دورانی شاد و بی‌دغدغه است و فكر می‌كنیم با بزرگ‌شدن دچار ناراحتی و مشكل می‌شویم در حالی كه بچه‌ها هم دچار افسردگی می‌شوند و چون قدرت كلامی محدودی دارند، ممكن است برای ما قابل تشخیص نباشد، اما رفتارشان این افسردگی را نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: افسردگی در كودك و بزرگسال معنای مشابهی ندارد و نشانه‌های هر كدام متفاوت است. به طور كلی، افسردگی عبارت است از احساس درماندگی و به بن‌بست رسیدن و گاهی این اختلال، علائم جسمانی و گاهی هم علائم روانی دارد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد نیز علائم جسمانی و روانی همزمان دیده می‌شود حساسیت كودك و گوشه‌گیری او می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد.

دکتر عرب گل خاطرنشان کرد: شیوع افسردگی زیر سن دبستان تنها یك‌درصد و از شش سالگی به بالا به 5 درصد برآورده شده است همچنین افسردگی در كودكان نباید نادیده گرفته شود و زمانی كه كودك زود عصبانی می‌شود و بلافاصله معذرت‌خواهی می‌كند، یا ظاهر غمگینی دارد، خواب و خوراكش به هم می‌ریزد و افت تحصیلی پیدا می‌كند، می‌تواند نشانه‌های افسردگی او باشد. در صورت تشخیص، باید این مشكل با مراجعه به یك كارشناس یا دكتر متخصص زودتر حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha