سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 63597
سلامت نیوز : این بررسی که نتایج آن در نشریه لانست انتشار یافت حاکی است در سال دو هزار و ده عارضه چاقی سه برابر بیشتر از سوء تغذیه افراد را به کام مرگ فرستاده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در این پژوهش که به مدت پنج سال صورت گرفت آمار بسیار نگران کننده ای درباره افزایش مشکلات ناشی از اضافه وزن در جهان ارائه شده است.آمارهای ارائه شده نشان می دهد سه میلیون و چهارصد هزار نفر بر اثر مشکلات ناشی از چاقی جان خود را از دست داده اند در حالی که شمار افرادی که به علت سوء تغذیه جان باخته اند به یک میلیون نفر می رسد.

بهبود شرایط زندگی در کشورهای در حال توسعه و بی تحرکی اجباری ناشی از شیوه زندگی در کشورهای توسعه یافته در افزایش آمار مرگ و میر ناشی از چاقی نسبت به سوء تغذیه نقش داشته است.در این بررسی همچنین مشخص شد در سال دو هزار و ده شش میلیون و سیصد هزار نفر در پی مصرف سیگار و چهار میلیون و نهصد هزار نفر نیز بر اثر استفاده از الکل جان خود را از دست داده اند.

بیماریهای سل و مالاریا نیز هر کدام یک میلیون و دویست هزار نفر را به کام مرگ فرستاده اند.این پژوهش نشان داد رقم هشت میلیون نفر مبتلا به سرطان در جهان در سال دو هزار و ده در مقایسه با بیست سال پیش از آن سه برابر شده است.

پایگاه اینترنتی مکسی سیانس در پایان این خبر به تنها نکته مثبت موجود در این بررسی پرداخت و نوشت هرچند دو بیماری ایدز و مالاریا همچنان به عنوان مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان به شمار می روند اما میزان مرگ و میر ناشی از این دو بیماری در سال دو هزار و ده در مقایسه با سالهای قبل از آن کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha