چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 63598

سلامت نیوز : محسن دیانی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به برگزاری نشست تخصصی طب اسلامی در بهمن‌ ماه امسال توسط بسیج جامعه پزشکی استان قم اظهار داشت: فراخوان مقالات برای این نشست اعلام شده و تمام اعضای بسیج جامعه پزشکی می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: در این نشست طب اسلامی و مباحث مرتبط با آن به وسیله کارشناسان این عرصه به بحث و بررسی گذاشته می‌شود تا زوایای مختلف این موضوع روشن شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم با اشاره به اینکه موضوع طب اسلامی یکی از موضوعات مرتبط با سبک زندگی اسلامی است، اضافه کرد: برای این نشست محورهایی تعیین شده است که اعضای بسیج جامعه پزشکی می‌توانند با توجه به این محورها مقالات خود را برای دبیرخانه این نشست ارسال کنند.

وی ابراز داشت: دو محور در این نشست مورد توجه قرار گرفته که نخستین محور به چیستی طب اسلامی برمی‌گردد.

دیانی خاطرنشان کرد: در بحث چیستی طب اسلامی مواردی مانند تعریف، اهداف، مبانی، روش‌ها، فواید و دیدگاه‌های موافق و مخالف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های طب اسلامی محور دیگری است که اعضای بسیج جامعه پزشکی می‌توانند مقالات خود را بر اساس آن ارائه دهند، عنوان داشت: در این زمینه مواردی مانند آسیب‌شناسی طب اسلامی، علل توجه ناکافی به این طب، موانع تحقق و راهکارهای اجرایی شدن آن مورد توجه محققان قرار خواهد گرفت.

به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم، پزشکان می‌توانند برای ثبت‌نام در این نشست علمی و ارائه مقالات خود تا 12 بهمن به پایگاه اینترنتی www.islammed.ir  مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه طب اسلامی یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است، گفت: این موضوع مقوله‌ای است که رهبر انقلاب روی آن تاکید ویژه داشته‌اند و پیگیری بسیج جامعه پزشکی در این زمینه به همین خاطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha