سلامت نیوز : در مراسم آغاز به کار بیمارستان صحرایی شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منطقه پاکدشت عنوان شد: ایجاد زیرساخت‌های بهداشت و درمان اطراف تهران در اولویت قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز درمانی و بهداشتی در اطراف تهران باید به عنوان یک فرصت دیده شود،‌ گفت: تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان در اطراف تهران موجب می‌شود علاوه بر خدمت رسانی بهتر به 5 میلیون نفر جمعیت اطراف تهران،‌ مراکز را برای مواقع بحرانی تجهیز کنیم.

وی در مراسم آغاز به کار بیمارستان صحرایی شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در روستای فیلستان شهرستان پاکدشت با بیان این مطلب افزود: تقویت زیرساخت های بهداشت و درمان در اطراف تهران چند حسن دارد. نکته اول این است که خدمات رسانی 5 میلیون جمعیت اطراف تهران را نباید به تهران وابسته کنیم و اگر این جمعیت خدمات خود را در این منطقه دریافت کنند بهتر و مناسب‌تر خواهد بود.

وی گفت: نکته دیگر اینکه اگر این مراکز را تجهیز کنیم می‌توانیم در بحران‌ها به عنوان موضوع پدافند غیرعامل که امروزه در کشور یک اصل پذیرفته شده است،‌ آن را بکار گیریم. کاهش یا عدم آسیب پذیری زیرساخت‌ها با برنامه ریزی تضمین می‌شود در حال حاضر بیمارستان‌های تهران فرسوده هستند و اگر اکنون بخواهیم بیمارستان جدیدی در بخش دولتی،‌ خیریه یا خصوصی ایجاد کنیم باید اولویت را به اطراف تهران دهیم.

دکتر ابوالقاسمی افزود: مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران نیز باید اولویت خود را به ایجاد مراکز در مناطق اطراف تهران اختصاص دهند. امروزه به برکت وجود متخصصینی که در این سالها آموزش دیده‌اند در هیچ رشته تخصصی نیاز به خارجی‌ها نداریم و همان طور که پیش بینی شده پیشرفت ایران در صورت ادامه همین روند در سال 2018 به مقام چهارم دنیا می رسد که نشان می دهد که زیرساخت‌ها را می توانیم با چنین نیروی انسانی تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم سرمایه‌ای است که همه باید قدر آن را بدانیم،‌ یاد و خاطره دکتر حسن رجایی فرد جانباز این دانشگاه که روزهای اخیر به درجه رفیع شهادت نایل آمد را گرامیداشت و افزود: این جانباز با تمام توان در تمام روزهایی که سخت در رنج بود کار خود را در مرکز بهداشت شرق به انجام رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: زندگی این گونه افراد باید ترویج شود و ایثار و از خودگذشتگی را آنقدر بنویسیم که به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود. این گونه فداکاریها باید هر روز گفته شود و رسانه ها نیز این سرمایه های انقلاب را نشر دهند و ترویج کنند.

وی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه پاکدشت گفت: همانطور که فرماندار درباره این منطقه گفت بیش از 100 هزار نفر از اتباع افغانستان اینجا زندگی می کنند و همین امروز بیش از چند صد هزار جلد کتاب از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چاپ شده که برای دانشگاه‌های افغانستان ارسال می شود تا در آنجا نیز علوم پزشکی تدریس شود چرا که ما برای مسلمانان،‌ مظلومان و محرومان در هر جای دنیا که باشند،‌ ارزش قائل هستیم.

دکتر ابوالقاسمی افزود: جامعه ایران فداکاریهای بسیاری در بعد سیاسی برای محرومان جهان انجام می دهد و به همین دلیل غربی‌ها مشکلات و تحریم‌های زیادی برای کشورما ایجاد می کنند. رهبر عزیز ما از مظلومان اقصی نقاط دنیا دفاع می کنند و به همین دلیل غربی ها ما را تحریم می کنند وگرنه سایر مسایل بهانه است.

وی ایجاد بیمارستان صحرایی در منطقه روستایی را یکی از موقعیت‌های خلق شده در راستای توسعه و پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ما در تهران جمعیت زیادی داریم و از سال گذشته برنامه‌ای تدارک دیده شده که اگر شرایط بحرانی از جمله زلزله یا هر شرایط دیگری برای تهران ایجاد شد از اطراف تهران به عنوان یک فرصت برای بیمارستان‌های جایگزین استفاده کنیم و این فرصت ایجاد نخواهد شد مگر اینکه مراکز مجهزی را در اطراف تهران ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به ایجاد بیمارستانهایی در مناطق اطراف تهران اشاره کرد و گفت: ساخت بیمارستان‌هایی که در سال گذشته با استفاده از ماده 215 مجوز آن را از مجلس شورای اسلامی دریافت شد، در مناطقی همچون پاکدشت،‌ ورامین،‌ رباط کریم،‌ شهریار ایجاد می شوند و به نظر می رسد که این تعداد باید بیشتر شود.

وی اظهار داشت: تقویت زیرساختها با مشارکت مردم محقق می شود و باید هر افراد متمول را برای سرمایه گذاری در بخش سلامت تشویق کرد. سلامت یک موضوع همه جانبه است و همانطور که مردم منطقه با امکاناتی که موجود است توانمند شده‌اند امیدواریم در بخش سلامت نیز توانمند شوند.

براساس این گزارش، بیمارستان صحرایی شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در روستای فیلستان منطقه پاکدشت از سوی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری مدیریت امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی استان تهران، فرمانداری، فرماندهی سپاه حضرت رسول در روزهای 5 تا 7 دی ماه در مجتمع آموزشی شهید نصیری برپا شده است.

برپایه این گزارش، پیش بینی شده است که بیش از 5 هزار نفر از مردم منطقه به این بیمارستان صحرایی مراجعه کنند که تمامی خدمات ارائه شده در این سطوح تخصصی این بیمارستان صحرایی رایگان است.

گفتنی است، در مراسم آغاز به کار بیمارستان صحرایی شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،‌ فرماندار پاکدشت، سردار حسینی معاون فرمانده سپاه حضرت رسول و جمع زیادی از مسولان دانشگاه و منطقه پاکدشت حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha