بی‌توجهی مردم به ارتکاب جرم یک معضل بسیار جدی محسوب می‌شود که نشان دهنده ضعف هم‌بستگی اجتماعی است و گسترش این امر تشویق بزهکاران را به دنبال دارد.

انتشار تصاویر زورگیری، احساس عدم امنیت را به دنبال دارد
سلامت نیوز : یک آسیب‌شناس گفت: انتشار این تصاویر خشونت آفرین زورگیری در فضای مجازی و نقل آن توسط برخی از رسانه‌ها، از نگاه رفتار‌شناسی اضطراب اجتماعی، التهاب عمومی و عدم امنیت را به دنبال دارد.

مجید ابهری در گفت‌و‌گو با ایلنا ضمن انتقاد از انتشار تصاویر زورگیری در جامعه، گفت: انتشار تصاویر خشن زورگیری در فضای مجازی و نقل آن توسط برخی از رسانه‌ها، از نگاه رفتار‌شناسی اضطراب اجتماعی، التهاب عمومی و عدم امنیت را به دنبال دارد.

این رفتار‌شناس ادامه داد: همچنین انتشار صحنه‌های خشن در جامعه موجب می‌شود تا آثار منفی رفتاری و الگوهای ناهنجار رفتاری در جامعه گسترش پیدا کند.وی اظهار کرد: در کنار انتقال آموزه‌های منفی، القای احساس عدم امنیت به شهروندان نتایج به مراتب بدی را به دنبال دارد.

ابهری ضمن اشاره به اقدامات مناسب پلیس جهت کاهش زورگیری در کشور، تاکید کرد: در حالی که زورگیری و جرائم سازمان یافته در تهران و شهرستان‌ها نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است، انتشار تصاویر زورگیری این نتایج خوب را کمرنگ می‌کند و بر عدم امنیت در جامعه تکیه می‌زند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش محسوس جرایم در کشور، شهروندان نباید ترسی به دل خود را دهند چراکه پلیس و نهادهای قضایی با قدرت تمام در مقابل این بزهکاران برخورد می‌کنند.

ابهری در رابطه با هدف منتشر کنندگان تصاویر زورگیری و خشونت در کشور، تاکید کرد: هدف اصلی منتشرکنندگان تصاویر زورگیری در کشور، القای احساس عدم امنیت در کشور است و نشر این تصاویر یک فرصت ایده‌ال برای تبلیغات سو جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی است که در رسانه‌های مختلف شاهد این اتفاق هستیم.

این آسیب‌شناس در مورد بی‌توجهی مردم به ارتکاب جرم در اجتماع، اظهار کرد: بی‌توجهی مردم به ارتکاب جرم یک معضل بسیار جدی محسوب می‌شود که نشان دهنده ضعف هم‌بستگی اجتماعی است و گسترش این امر تشویق بزهکاران را به دنبال دارد.

ابهری ادامه داد: بسیاری از مردم علت عدم ورود به صحنه ارتکاب جرم را ترس از خشونت و حفظ سلامتی خود عنوان می‌کنند در حالی که اگر شهروندان به صورت جمعی و گروهی در مقابل این گونه حوادث ایستادگی کنند و در اسرع وقت ارتکاب جرم را به پلیس اطلاع دهند، تا حد بسیار زیادی از بزهکاری در جامعه جلوگیری می‌شود.

این رفتار‌شناس ضمن تاکید بر اعتماد مردم به نیروهای انتظامی و قضایی، افزود: اگر انتشار اخبار و تصاویر زورگیری و جرایم در جامعه با هدف آموزش و آگاهی انجام می‌شود می‌بایست تحت نظر نهادهای مربوط قضایی و انتظامی انجام گیرد تا ضمن انتشار اخبار معتبر از تبلیغات سوء کشور جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha