چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 63620
سلامت نیوز : روز گذشته كه روزنامه ایران در گزارشی، به تاكید وزیر بهداشت بر گران شدن دارو به دلیل افزایش قیمت ارز واكنش نشان داد این درحالی است كه رییس‌جمهور در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود تاكید كرد دارو نباید گران شود. اما وزیر بهداشت دو روز بعد رسما اعلام كرد به دلیل افزایش نرخ ارز مرجع از 1050 تومان به 1226 تومان، به هرحال دارو گران می‌شود. روزنامه ایران در گزارشی با تیتر «پافشاری خانم وزیر بر افزایش قیمت دارو» از او انتقاد كرده است و مخالف خوانی‌های خانم وزیر با رییس‌جمهور را بی‌ربط با ماجرای دارو دانسته و آن را به بركناری باقر لاریجانی، رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران و قائم مقام خود نسبت داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ، بخش‌هایی از این گزارش راكه در خبر آنلاین منتشر شده ، بخوانید :«از همین جا به مردم اعلام می‌كنم احدی به بهانه نبود ارز حق ندارد قیمت دارو را بالا ببرد» این بخشی از سخنان رییس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم بود كه شنبه شب انجام شد. «به علت افزایش نرخ ارز افزایش در قیمت داروها را خواهیم داشت. درباره روند تخصیص ارز دارو قبلا صحبت‌های خود را كرده‌ایم، صحبت‌های ما همان صحبت‌های قبلی است.» این هم سخنان وزیر محترم بهداشت است كه فقط دو روز پس از تاكیدات رییس‌جمهور بیان می‌شود و به نظر نمی‌رسد چندان با اظهارات دكتر احمدی‌نژاد همخوانی داشته باشد. سخنانی كه در آن رییس‌جمهور تاكید داشت كه ارز دارو به وزارت بهداشت اختصاص داده شده و قیمت ارز برای دارو و تجهیزات پزشكی هیچ تفاوتی نكرده است.

با این حال گویا دكتر مرضیه وحید دستجردی كه پیش از وزارت بهداشت سابقه نمایندگی مردم تهران در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و رییس كمیته زنان ستاد مركزی انتخاباتی علی لاریجانی در سال 84 را در كارنامه داشته است موضوعات دیگری را با پیش‌كشیدن این مباحث دنبال می‌كند. مدتی است كه برخی مدیران، سوءمدیریت‌های خود را با بهانه‌هایی غیرمنطقی توجیه می‌كنند؛ نمونه آن نیز ماجرای عزل برخی از مدیران دولتی بود كه پس از ناكارآمدی و بركناری از سمت خود، علت بركناری خود را نه ضعف در اداره مجموعه تحت مدیریت بلكه جریان موهوم انحرافی عنوان می‌كردند و حالا با نوسانات ارزی كه چندی است در بخش‌هایی از اقتصاد مشكلاتی ایجاد كرده همه سوءمدیریت‌ها به گردن «ارز» افتاده است. اما آنچه از شواهد و قرائن پیداست موضوع چیزی فراتر از ارز، دارو و تجهیزات پزشكی است، بلكه بحث بر سر همان چند نفری است كه قصد تخریب چهره بهداشت و درمان كشور را دارند.

شاید همان‌گونه كه پیش از این برخی از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها نوشته بودند موضوع به اصرار خانم دستجردی بر عدم بركناری باقر لاریجانی (قائم مقام وزیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران) كه گفته می‌شود نفر اول تصمیم‌گیر در این وزارتخانه است باز می‌گردد. در همین مورد خبرگزاری مهر نوشته بود: «بخشی از شایعات مربوط به بركناری قریب الوقوع وحید دستجردی، به حضور باقر لاریجانی، رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران و قائم مقام وزیر بهداشت در امور سیاست‌گذاری برمی‌گردد كه از فروردین 90 عضو شورای تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هم شد. براساس این گمانه‌زنی‌ها، وزیر بهداشت به فشارهای خارج از وزارتخانه برای بركناری باقر لاریجانی، برادر كوچك‌تر رییس مجلس، تن نداده و به همین دلیل چندماه مانده به پایان مدت وزارتش، در معرض عزل قرار دارد.» هرچند هیچگاه موضوع عزل وزیر از سوی دولت تایید نشد بلكه معاون اول رییس‌جمهور بر حضور دستجردی در وزارت بهداشت تاكید كرد اما اظهارات خانم دستجردی نشانگر نوعی مخالفت با مجموعه دولت است كه موضوعات ارزی نمی‌تواند دلیل این مخالفت‌ها باشد. »اما همزمان با انتشار این گزارش، خبرگزاری مهر هم گزارش داد كه جمعی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور و مدیران ارشد نظام سلامت در حمایت از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بیانیه صادر كردند.

در بخشی از این بیانیه كه در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور به امضا رسید، آمده است: «مدیریت ستودنی سركار خانم دكتر وحید دستجردی با بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و مدیریتی موجود در نظام سلامت توانست نظرات صاحبنظران را با استفاده از چارچوب‌های متفاوت تشكیلاتی از جمله شورای سیاستگذاری وزارت متبوع، گردآوری و برنامه منسجمی برای راهبرد‌های كلان در حوزه آموزش، پژوهش در قالب نقشه جامع علمی سلامت تدوین كند.» روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در ادامه این بیانیه به وجوه برجسته مقاومتی وزیر بهداشت در برابر نظرهای غیر كارشناسی اشاره كرده و آورده‌اند: شجاعت مثال زدنی ایشان در برخورد با تخلفات و كج رفتاری‌ها، برخورد قاطعانه ایشان با تخلفات صورت گرفته در روند آزمون پذیرش دستیاری بود كه توانست این معضل را كه مدت‌ها نظام آموزشی وزارت بهداشت را می‌آزرد، برطرف كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha