سلامت نیوز : مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای تدوین راهنماهای درمانی حدود 35 بیماری شایع کشور خبر داد و گفت: بیمه‌ها بر اساس این راهنماهای درمانی، هزینه‌های درمان بیماران را پرداخت خواهند کرد.

دکتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با (ایسنا)، تدوین راهنماهای درمانی حدود 35 بیماری شایع کشور نظیر بیماری آسم، به مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سفارش داده شده است.

وی افزود: این راهنماهای درمانی به عنوان استانداردهای ملی در کشور مورد پذیرش قرار می‌گیرند و بر اساس آن، بیمه‌ها هزینه‌های درمانی بیماران را پرداخت خواهند کرد و خارج از این راهنماهای بالینی، بیمه‌ها هزینه‌های درمان بیمار را پرداخت نخواهند کرد.

به گفته محقق، تدوین این راهنماهای بالینی کنترل و منطقی شدن هزینه‌ها را به دنبال دارد و انتظار آن است که هزینه‌ها در بلندمدت به مقدار زیاد کنترل شوند.

بدهی 340 میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری به مراکز بهداشتی – درمانی

وی همچنین از بدهی حدود 340 میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری به مراکز بهداشتی – درمانی بابت درمان رایگان مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی، خبر داد و گفت: تمام تلاش‌مان بر آن است که این مطالبات از مجاری قانونی به وزارت بهداشت تخصیص یابد و کمکی از این محل به بیماران و بیمارستان‌ها داشته باشیم.

وی افزود: به منظور کنترل هزینه‌های بیماران تصادفی تعاملات خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل تجهیزات پزشکی برقرار است؛ به طوری که با وجود افزایش قیمت‌ها توانستیم کنترل مناسبی در زمینه متوسط هزینه‌ها داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha