سلامت نیوز : یک متخصص طب کار با بیان اینکه باید در محیط‌های کاری مواجهات آسیب رسان را به حداقل برسانیم، گفت: یکی از این اقدامات جایگزینی مواد شیمیایی آسیب رسان به پوست است.

دکتر یاسر لبافی نژاد در گفت وگو با ایسنا ، گفت: یکی از شایعترین بیماری‌های محیط کار بیماری‌های پوستی است، پوست وسیع‌ترین ارگان در بدن است که باعث می‌شود آسیب‌های زیادی را در مواجهات کار داشته باشیم.

وی از شایعترین بیماری‌های پوستی ناشی از محیط کار به درماتیت‌ها اشاره کرد و افزود: نور خورشید یکی از منابع اصلی اشعه فرابنفش است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پوستی و یا حتی سرطان شود، کارگران ساختمانی و افرادی که در مواجهه با نورخورشید هستند باید از کلاه آفتابی و پوشش مناسب برای بدن استفاده کنند.

لبافی نژاد تصریح کرد: باید در محیط‌های کاری مواجهات را به حداقل برسانیم، جایگزینی موادی که باعث آسیب‌های پوستی می‌شوند مانند استفاده از مواد شیمیایی باید با موادی که کمتر باعث آسیب می شود انجام گیرد.

این متخصص طب کار اظهار کرد: نظارت روی کارخانه‌ها و محیط‌های کاری را واحدهای بهداشت حرفه‌ای معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها به عهده دارند که این مواجهات را کنترل می کنند و از کارگران و کارکنان نیز معاینات دوره‌ای به عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha