سلامت نیوز : معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر از برخورد شدید با مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: تا پایان دی ماه با تمامی مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد و همچنین مراکز مجازی که برخلاف پروتکل‌های درمانی عمل کنند، برخورد خواهد شد.

بابک دین‌پرست در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره برخورد با مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز، افزود: 13 آذرماه امسال دستورالعمل برخورد با مراکز غیرمجاز درمان اعتیاد به سراسر کشور ابلاغ شد و طبق آمار، 130 مرکز در آن زمان به عنوان مراکز غیرمجاز شناسایی شدند.

وی افزود: پس از اعلام این آمار از سوی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و احصاء مراکز فعال و غیرفعال ترک اعتیاد از سوی فرمانداری‌ها، تعداد این مراکز به بیش از دو برابر رسید.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل ابلاغ شده، با تمامی این مراکز که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد. همچنین آن دسته از مراکز ترک اعتیاد که دارای پروانه فعالیت هستند، اما در درمان اعتیاد طبق پروتکل‌های اعلام شده عمل نمی‌کنند، در لیست این برخوردها قرار گرفته‌اند.

به گفته دین‌پرست، تا پایان دی ماه همه این مراکز ساماندهی شده و با مراکز متخلف برابر آیین‌نامه‌ها و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت استان تهران در برخورد با مواد مخدر نیز گفت: با توجه به وظایف و اختیاراتی که به استاندار تهران واگذار شده، مقرر شده در کوتاه‌ترین زمان، طرح گسترش مراکز درمان ترک اعتیاد در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر استان قرار بگیرد.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: تمامی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها موظفند طبق سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

همچنین طاها طاهری قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان اینکه ستاد تمام عزم خود را برای برخورد با کمپ‌های غیرمجاز به کار گرفته است از شناسایی حدود 600 کمپ غیرمجاز در کشور خبر داد که در لیست برخورد قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha