سلامت نیوز : اولین کنگره تطابق طب جدید و طب سنتی ایران در بیماری‌های گوارش و کبد، 27 و 28 دی ماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

دکتر شهرام آگاه رییس کنگره تطابق طب جدید و طب سنتی ایران در بیماری‌های گوارش و کبد در گفت وگو با ایسنا ، گفت: طب سنتی تمامی کشورها در طب آن کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و نقش مهم آن در کم کردن هزینه، استفاده بهینه از علم و تجربیات گذشتگان و درمان بیماری‌هایی که در طب جدید درمان ایده‌آلی برایش پیش بینی نشده است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: طب سنتی کشورمان به شکل طب سنتی ایران باستان و طب سنتی اسلامی، از غنای علمی بالایی برخوردار است، با توجه به این واقعیت‌ها و اهمیت ویژه طب سنتی در برنامه راهبردی جامعه، بر آن شدیم که برنامه‌های علمی جهت تطابق طب سنتی و طب جدید و نزدیک کردن دیدگاه‌های طب سنتی و طب جدید انجام دهیم.

این فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: در این کنگره مقرر شده است که ابتدا در هر مبحث از بیماری های شایع دیدگاه طب جدید توسط یکی از اساتید گوارش مطرح و سپس توسط همکاران آشنا به مبانی طب سنتی تجربیات خود را در این قسمت مطرح کنند و در آخر پانل مشترک بین اساتید این دو حوزه جهت نزدیک کردن وتبادل نظر جهت همکاری‌های مشترک مطرح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha