سلامت نیوز : یک متخصص پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: آرایشگرها نباید در کارهای پزشکی و ارائه خدمات زیبایی که با جراحی‌های کوچک در ارتباط است دخالت کنند.

دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهارداشت: امروزه آرایشگرها خدمات زیبایی بسیاری ارائه می‌دهند که در بسیاری از موارد در حیطه کاری آنها نمی‌گنجد و مردم نیز به واسطه بی‌اطلاعی از عوارض و خطرات احتمالی، به آنها مراجعه می‌کنند.

وی گفت: خالکوبی و تتو از مهمترین مواردی است که در آرایشگاه‌ها انجام می شود و چون از طریق تزریق ماده زیر پوست صورت می‌گیرد و با خون فرد در تماس است خطر انتقال عفونت‌ها را افزایش می دهد.

به گفته این پزشک متخصص، پاک کردن خالکوبی نیز با روش‌هایی صورت می گیرد که به پوست آسیب می رساند و عوارض احتمالی از جمله عفونت، گوشت اضافه، گود افتادن پوست و لک‌های پوستی را به دنبال دارد.

ابراهیمی میکرو درم را از جمله دیگر اقداماتی دانست که ممکن است در آرایشگاه‌ها انجام شود که هدف آن شفاف سازی پوست از طریق ایجاد تراش خفیف بر روی پوست است. همچنین لیزر موهای زائد، خالبرداری و تزریق بوتاکس نیز از دیگر مواردی است که گاها در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود.

این متخصص پوست با تاکید بر اینکه انجام هرگونه اقدام زیبایی بر روی پوست نیاز به تخصص دارد، ادامه داد: اینگونه اعمال را حتی پزشکان عمومی نیز نباید انجام دهند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: انجام این اقدامات توسط آرایشگرها، غیربهداشتی و بدون هرگونه علم و تخصص انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha