سلامت نیوز :رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر انواع و اقسام اعمال جراحی و خدمات بستری در بیمارستان‌ها را پوشش می‌دهند، عنوان کرد: اما هنوز این آمادگی در آنها ایجاد نشده است که اگر پزشکی بخواهد یک ساعت زمان بگذارد و با بیمارش درباره سبک زندگی صحبت کند، آن را پوشش دهد. در واقع باید گفت بیمه‌ها برای پوشش خدمات پیشگیرانه حوزه سلامت آماده نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید احمد ابوالقاسمی در پنجمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری که با موضوع «بهداشت باروری و سلامت زنان» برگزار شد، با بیان اینکه تغییرات فیزیولوژیکی در بدن زنان و مردان منجر به تغییرات روانی و روحی نیز می‌شود، بر ضرورت توجه به این تغییرات و مراقبت‌هایی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای انجام این مراقبت‌ها نیازمند افزایش مطالعات در این خصوص است.

وی ادامه داد: پرداختن به ابعاد مختلف سلامت اجتماعی، معنوی و روانی می‌تواند کیفیت زندگی بهتری را در سنین بالاتر فراهم کند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه در زمینه ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی و معنوی در فرهنگ دیرینه ما اشاراتی وجود دارد و بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: اما آنچنان که باید و شاید در گذشته هم توجهی به این مسائل نمی‌کردیم، اما اگر امروز در خصوص سلامت معنوی سرمایه‌گذاری کنیم، افق روشنی برای برنامه‌ریزی در خصوص افزایش کیفیت زندگی در همه سنین خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همچنین امروز بخش زیادی از جمعیت ما را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: وجود جوانان برای ما فرصت مغتنمی است. می‌توانیم در دانشگاه‌ها از این فرصت که در اختیار داریم به نحو احسن بهره‌برداری کنیم و به ابعاد مختلف سلامت در دپارتمان‌های متنوع و گوناگون علمی‌مان بپردازیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای ابعاد مختلف سلامت را بایستی از ابتدای زندگی آغاز کنیم، عنوان کرد: کودکان ما و سبک زندگی آنها بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

ابوالقاسمی افزود: در همین راستا لازم است امور درمانی به صورت تیمی دنبال شود. گسترش کار تیمی به تبیین بهتر ابعاد مختلف سلامت می‌انجامد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه متاسفانه در بعد کلان، توجه به مسائل همه جانبه سلامت محقق نشده است، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر بخواهیم درمانگاهی برای افراد مسن ایجاد کنیم و خدمات ویژه آنها را ارائه کنیم، بیمه نقشی در این خصوص بازی نمی‌کند. در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر انواع و اقسام اعمال جراحی و بستری در بیمارستان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما هنوز این آمادگی در آنها ایجاد نشده است که اگر پزشکی بخواهد یک ساعت زمان بگذرد و با بیمارش درباره سبک زندگی صحبت کند، آن را پوشش دهد. درواقع باید گفت بیمه‌ها برای پوشش خدمات پیشگیرانه حوزه سلامت آماده نیستند.

وی افزود: پرداخت بیمه‌ها درمان محور است. اگر بنا باشد بودجه‌های مربوط به سلامت در زمینه استفاده از تکنولوژی‌ها و امور درمانی صرف شود، نمی‌توانیم ابعاد همه‌جانبه سلامت را پوشش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha