استعداد ژنتیکی، حساسیتهای فصلی و سابقه قبلی آلرژی، تماسهای شغلی با بعضی مواد شیمیایی، تماس با دود سیگار، از عوامل بروز این بیماری می باشد.

تماس با دود سیگار از عوامل بروز بیماری آسم
سلامت نیوز : متخصص داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بیان این مطلب گفت : آسم اختلالی است که در آن تنفس مشکل می شود و تنگی نفس به صورت متناوب رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر بابک پزشکی افزود : این بیماری در اصل به علت التهاب مزمن راه های هوایی ایجاد می شود. علائم و شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را تقریباً هر روز دارند. برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس علامتی ندارند.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد آسم در دوران کودکی تشخیص داده می شود، اظهار داشت: به همین دلیل بیشتر افراد تصور می کنند که آسم بیماری کودکان است. اما احتمال کمی نیز وجود دارد که افراد در سنین مختلف دچار این بیماری شوند.

وی گفت: علایم مداوم این بیماری ممکن است شامل تنگی نفس، احساس فشار روی سینه، خلط و سرفه باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص عوامل بروز این بیماری بیان داشت: طبق مطالعات صورت گرفته عوامل متعددی در بروز این بیماری نقش دارند که از آن جمله می توان به مواردی همچون استعداد ژنتیکی، حساسیتهای فصلی و سابقه قبلی آلرژی، تماسهای شغلی با بعضی مواد شیمیایی، تماس با دود سیگار، کمبود برخی مواد غذایی مثل ویتامینC و A و سابقه عفونتهای تنفسی و برخی عوامل دیگر اشاره کرد.

این متخصص داخلی در خصوص نکاتی که این افراد باید در طول زندگی رعایت کنند، افزود: در درجه اول باید سعی کنند که در معرض عفونت های ویروسی قرار نگیرند و در مواردی با مشورت پزشک خود واکسن آنفولانزا استفاده کنند. از تماس با آلرژن ها و مواد محرک و آلاینده ها که زمینه حساسیت را ایجاد می کنند پرهیز کنند و با توجه به این که اگر درمان آسم جدی گرفته شود، بیماری قابل کنترل است، با مشاهده اولین علایم آسم به پزشک مراجعه کنند و نسبت به درمان مناسب اقدام کنند.

وی گفت: توصیه می شود که حتماً درمان را به طور مرتب ادامه دهند و چنانچه دارویی توسط پزشک تجویز شد، به موقع آن را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha