پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 63692

دوران بارداری برای هر زنی دوران بسیار حساس و مهمی است. از طرفی همه دوستان و اقوام تلاش می کنند تا به زن باردار کمک کنند و تجربه های خود را درباره آن چه باید انجام دهد و کارهایی که نباید انجام دهد در اختیار وی قرار دهند.

دانستنی های بار داری

سلامت نیوز : دوران بارداری برای هر زنی دوران بسیار حساس و مهمی است. از طرفی همه دوستان و اقوام تلاش می کنند تا به زن باردار کمک کنند و تجربه های خود را درباره آن چه باید انجام دهد و کارهایی که نباید انجام دهد در اختیار وی قرار دهند.

مصرف قرص های سردرد، خطر سقط جنین را دو برابر می کند

مصرف هر نوع قرص غیر استروئیدی و ضدالتهابی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن در دوران بارداری خطر سقط جنین را 2.4برابر افزایش می دهد هم چنین خطر نقص مادرزادی را به دنبال دارد. در موارد ضروری برای مصرف مسکن ها با پزشک خود مشورت کنید.

در دوران بارداری دمای بدن باید پایین باشد

نتایج یک بررسی نشان داد، بین گرمای هوا و موارد مرده زایی ارتباطی وجود دارد. کمبود آب نیز می تواند انقباض رحمی ایجاد کند، بنابراین بهتر است به مدت طولانی در هوای گرم قرار نگیرند.

اشتغال مادر باردار ممکن است برای سلامت نوزاد مضر باشد

محققان می گویند، ادامه حضور مادر باردار در محل کار پس از ۸ماهگی باعث افزایش خطر سقط جنین می شود. زنان باردار که پس از ۸ماه بارداری نیز مشغول کار بوده اند، در مقایسه با مادران دیگر نوزادی حدود ۲۰۰گرم سبک تر به دنیا آوردند.

کارکردن برای ساعت های طولانی و در حالت ایستاده به مادر باردار استرس وارد می کند. این ۲مورد (یعنی کار ایستاده و طولانی مدت) باعث کاهش جریان خون رسانی به رحم و در نهایت زایمان زودرس می شود. اگر مجبور به کار کردن هستید، با پزشک خود مشورت کنید و هرازگاهی چند دقیقه دست از کار بکشید و استراحت کنید.

ورزش در دوران بارداری لازم است

حاملگی نباید بهانه ای برای ورزش نکردن باشد. در این دوره باید فعالیت جسمی بیشتر شود. تحقیقات نشان می دهد، زنان باردار که حداقل ۳روز در هفته هر بار ۳۰دقیقه ورزش هوازی انجام می دهند نوزادانی سالم تر به دنیا می آورند.

اتخاذ برنامه غذایی مناسب خطر چاقی مفرط را در کودک کاهش می دهد

رعایت برنامه غذایی مناسب از دوران بارداری ضرورت است و با این روش می توانید خطر ابتلای کودکتان را به چاقی مفرط کاهش دهید. یک برنامه غذایی چرب در ساختار ماده ژنتیکی کودک تغییر ایجاد می کند و او را در آینده به چاقی مفرط مستعد می کند. نتایج تحقیقات جدیدتری نیز نشان می دهد، حتی اگر مادر در دوران بارداری اضافه وزن پیدا کند، سالم خوردن مانع از چاقی مفرط نوزاد می شود.

مصرف برخی ماهی ها برای زن باردار مفید است

کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری از مکمل های اسید چرب امگا۳ یا چربی موجود در روغن ماهی مصرف می کردند، کمتر سرما می خوردند.

این اسیدها مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت است. بنابراین برای جلوگیری از بیماری قلبی و بهبود عملکرد مغز کودک لازم است به عنوان مکمل مصرف شود. امگا۳ در ماهی سالمون، گردو و دانه کتان موجود است.

استرس محیطی، ممکن است در دوران بارداری و زمان زایمان مشکل ایجاد کند

تا حد امکان استرس خود را کاهش دهید.

زنانی که از زایمان می ترسند، زمان زایمان طولانی تر دارند و به همین دلیل عضله به دلیل انقباض طولانی مدت خسته می شود و انقباض آن کمتر می شود، در این شرایط زایمان سخت تر خواهد شد. متخصصان، شرکت در کلاس های تنفسی و مدیتیشن را در دوران حاملگی توصیه می کنند تا این مشکل پیش نیاید.

سزارین بدون عارضه نیست

اگر چه تعیین زمان به دنیا آمدن کودک از طریق سزارین برای زنانی که دوست دارند همه کارهای خود را طبق برنامه ریزی انجام دهند، مناسب به نظر می رسد اما باید دانست از هر ۱۰زن یک نفر پس از عمل سزارین دچار عفونت های مربوط به جراحی می شود.

بارداری، حافظه را تقویت می کند

محققان در میامی دریافته اند، زنانی که زایمان کردند در مقایسه با زنانی که بچه نداشتند از حافظه بهتری برخوردار بودند و موضوعات بیشتری را به یاد می آوردند.

موفقیت لقاح آزمایشگاهی به میزان ویتامین D بستگی دارد

محققان دریافتند در زنانی که به میزان کافی ویتامین D مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که ویتامین D کمتری دریافت می کنند، نتایج لقاح مصنوعی موفق تر بوده است.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha