به گفته محققان، زنانیكه در زمان بارداری به دیابت خاص این دوران مبتلا شدند، احتمالا نسبت به دیگران در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان لوزالمعده قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازرویترز، محققان گفتند این نخستین مطالعه‌ای است كه این دو بیماری را با یكدیگر ارتباط می‌دهد. محققان گفتند، مطالعاتی كه پیش از این انجام شده نشان داده‌اند كه افراد مبتلا به دیابت نوع دو با خطر شدید ابتلا به سرطان لوزالمعده روبرو هستند اما یافته‌های جدید نشانگر ارتباط بین این سرطان با انواع كمیاب تری از دیابت است كه از ترشح هرومون‌های خاص و افزایش وزن در دوران بارداری ناشی می‌شود.

سرطان لوزالمعده فوق‌العاده كشنده است زیرا این سرطان اغلب دیر تشخیص داده می‌شود و تنها حدود ‪ ۵‬درصد از افراد مبتلا به این بیماری برای پنج سال زنده می‌مانند.

هر سال بیش از حدود ‪ ۲۰۰‬هزار مورد از این سرطان در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود.

"مری پرین" یك محقق در "دانشكده پزشكی دانشگاه نیویورك" گفت، این یافته‌ها مهم هستند زیرا به نظر می‌رسد با افزایش تعداد افراد چاق ، موارد ابتلا به دیابت بارداری در حال افزایش باشد.

پرین كه ریاست این مطالعه را بر عهده داشت در یك گفت و گوی تلفنی گفت، مسئله‌ای كه این مطالعه را حائز اهمیت كرده است این است كه درباره دیابت بارداری كه می‌تواند نشانگر ابتدایی‌تر خطر سایر پیامدهای سلامتی مانند سرطان لوزالمعده باشد، هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست.

ابتلا به دیابت در ‪ ۱۰‬سال اخیر در آمریكا و سایر كشورهای جهان تا حدودی در نتیجه آهنگ فزاینده چاقی شایع تر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha