پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 63711

ارائه میوه در مدارس به ویژه به صورت رایگان میزان مصرف میان وعده­های مضر را بین دانش آموزان کاهش می دهد.

مصرف میوه در مدارس ، کاهش 33 درصدی تنقلات
سلامت نیوز : نتایج یک تحقیق روی بیش از 1300 دانش آموز در نروژ نشان داد تبلیغ کردن میوه ها و همچنین ارائه میوه ها به دانش آموزان میزان مصرف میان وعده ها و تنقلاتی که فاقد ارزش غذایی هستند بین دانش آموزان را تا 33 درصد کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ نتایج حاصل از این گزارش می افزاید همچنین این روند کاهشی در میان دانش آموزانی که تحت استفاده رایگان میوه ها قرار می گیرند. چشمگیرتر بوده و به 42 درصد کاهش می رسد.

به گفته محققان این مطالعه البته جای شگفتی است چراکه مصرف مواد غذایی بی ارزش و مضر طی 7 سال گذشته در میان دانش آموزان بدون هیچ دخالتی تا 5/1 وعده در هفته کاهش یافته است اما هنوز هم در برخی از مدارس در بسیاری از کشورها عرضه این مواد غذایی مضر و چاق کننده به یک چالش مهم تغذیه ای تبدیل شده است.

گفتنی است مواد غذایی پرکالری با ارزش غذایی پایین مانند فست فودها، نوشابه، چیپس و پفک علاوه بر ایجاد تأثیرات نامطلوب درمغز کودکان به شدت باعث شیوع چاقی میان آنها می شود که در این میان ارائه میوه ها و میان وعده های سالم در مدارس بهترین جایگزین برای این مواد غذایی میان دانش آموزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha