سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: چالش کنونی حوزه دارو در کشور افزایش قیمت داروهای وارداتی است و ما از سوی هیچ کشوری در زمینه واردات دارو و تجهیزات پزشکی در تحریم نیستیم.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با (ایسنا) ، افزایش بی‌رویه قیمت داروهای وارداتی بویژه در حوزه داروهای بیماری‌های خاص، صعب العلاج و سرطانی را مشکل فعلی حوزه سلامت و داروی کشور عنوان کرد.

فتاحی تصریح کرد: در حال حاضر مقدار زیادی از داروهای کشور توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و پشتوانه محکم حوزه سلامت و داروی کشور در واقع تکیه بر تولید بومی و داخلی است.

نماینده مردم ارومیه، در ادامه با تاکید به این موضوع که کشور در حال حاضر از نظر تأمین دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی هیچ کشوری تحریم نشده است، تنها دلیل وجود مشکل در این حوزه را عدم اختصاص ارز مرجع از سوی بانک مرکزی به وزارت بهداشت و درمان کشور دانست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری مقرر شده است که از طرف دولت اعتباری بالغ بر 4 میلیارد یورو در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای تأمین ذخیره‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد که تا کنون تنها یک چهارم از این مبلغ تأمین شده است.

فتاحی گفت: دولت باید برای تأمین نیازها و اولویت‌های اصلی جامعه از جمله غذا و دارو اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد با توجه به پیگیری‌های انجام شده باقیمانده اعتبار 4 میلیارد یورویی حوزه بهداشت و سلامت تا پایان سال جاری از سوی دولت گشایش اعتبار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha