سلامت نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن هشدار نسبت به اینکه عرضه دارو با قیمت‌های نامتعارف تخلف محسوب می‌شود، عنوان کرد: در جریان بازرسی‌های روتین طی چند ماه اخیر، چهار داروخانه متخلف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران به جرم گرانفروشی شناسایی و پرونده آنها به تعزیرات ارجاع شده است.

دکتر جمشید سلام‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره علت تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌های مختلف سطح شهر توضیح داد: این مسئله به اختلاف قیمت تمام شده‌ برای برخی داروها به خصوص طی چند ماه اخیر بازمی‌گردد. بعضی داروخانه‌ها ممکن است داروهایی که اکنون عرضه می‌کنند، مربوط به خریدهای قبلشان باشد و دارو را با همان قیمت قبلی ارائه کنند، اما برخی ممکن است دارویشان مربوط به خریدهای جدید با قیمت‌های جدید باشد و به همین خاطر آن را با قیمت جدید عرضه کنند.

وی تاکید کرد: اما آنچه مسلم است هر موردی از گرانفروشی به دست ما برسد و بیماری به ما اطلاع دهد دارویی را گران خریده است و به ما شکایتی داشته باشد، به آن رسیدگی کرده و پاسخ را به بیمار انتقال می‌دهیم که آیا در حق وی اجحاف شده است یا خیر.

سلام‌زاده درباره لزوم یکسان بودن قیمت دارو در همه داروخانه‌ها نیز گفت: وقتی قیمت دارو تغییر می‌کند، اگر داروخانه‌ای فاکتور خرید را نداشته باشد و نتواند در هنگام بازرسی به ما ارائه کند و آن را به قیمت گرانتر عرضه کند، تخلف محسوب می‌شود. ولی اگر در زمان بازرسی، فاکتور جدید خرید را به ما ارائه کند، دیگر نمی‌توان گفت‌ گرانفروشی اتفاق افتاده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: البته ممکن است داروخانه‌ای خرید جدید نداشته باشد و آن را به قمیت قدیم عرضه کند. اما باز هم این دلیل نمی‌شود که اگر در خصوص یک دارو در داروخانه‌ای اختلاف فاحش قیمت وجود داشت به معنای این باشد که داروی جدید خریداری شده است و مربوط به تغییر قیمت است، بلکه اگر مورد مشکوکی به ما اطلاع‌رسانی شود، حتما رسیدگی می‌کنیم.

سلام‌زاده ضمن اعلام خبر شناسایی چند داروخانه گرانفروش در تهران گفت: این افراد پرونده‌هایشان تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است. در چند ماه اخیر برای چهار داروخانه پرونده تشکیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha