سلامت نیوز : وزیر آموزش عالی جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان خواستار انعقاد تفاهمنامه تبادل استاد و دانشجوی پزشکی بین دو کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عبیدالله عبید وزیر آموزش عالی افغانستان در دیدار با دکتر دستجردی وزیر بهداشت کشورمان خواستار اعزام دانشجویان علوم پزشکی افغانستان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و تخصص و فوق تخصص به ایران شد.

وی افزود: افغانستان با ترکیه، هند، مالزی و چند کشور دیگر تبادل دانشجو دارد و به دلیل پیشرفت های پزشکی ایران خواستار برقراری این تبادل بین ایران و افغانستان هم هستیم.

بنا بر این گزارش وزیر بهداشت کشورمان نیز در این دیدار فرهنگ و زبان مشترک بین دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران معمولا در رشته های تخصصی و فوق تخصصی از پذیرش دانشجویان خارجی که دوره پزشکی عمومی رادر ایران نگذرانده باشند خودداری می کند ولی در عین حال می توان مباحث مربوط به تبادل دانشجو و استاد را در مقاطع مختلف در قالب تفاهمنامه ای بین دو کشور مطرح و اجرایی کرد.

وی در ادامه با پذیرش درخواست وزیر آموزش عالی افغانستان برای تحصیل 250 دانشجوی این کشور در ایران، از معاون آموزش پزشکی، قائم مقام امور بین الملل و مدیرکل امور بورسیه وزارت بهداشت خواست زمینه های انعقاد این تفاهمنامه را با گرفتن تاییدیه های لازم از وزارت امور خارجه پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha