جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 63755
سلامت نیوز: در بسیاری از بیماری ها از جمله بعضی از سرطان های شایع روش هایی برای تشخیص زودرس وجود دارد.
 
بسیاری از بیماری ها قبل از اینكه علائم خود را در بدن به صورت واضح نشان بدهند تا بیمار از وجود آنها آگاه شود، مدتی در بدن به صورت نهفته و بدون علامت فعالیت می كنند و پس از اینكه در بدن مستقر شدند علائم واضح را بروز می دهند كه در این زمان درمان كامل بیماری مشكل است.

انسان از مدت ها پیش به نقش پیشگیری در مبارزه با بیماری ها پی برد و با استفاده از واكسن جلوی بروز بسیاری از بیماری های خطرناك را گرفت.

در این میان بعضی از بیماری ها هستند كه به دلیل ناشناخته بودن علتشان، قابل پیشگیری نیستند اما می توان با تشخیص به موقع آنها قبل از استقرار كامل بیماری و بروز عوارض جدی آن را درمان كرد.

مثلاً افزایش قند و چربی خون در بسیاری از موارد در ابتدا بدون علامت است و این دو دشمن دیرینه بشر یعنی چربی و قند خون، بی سر و صدا به تخریب عروق قلبی و ارگان های بدن مشغولند و تنها وقتی فرد متوجه بالا بودن چربی یا قند در بدن خود می شود كه علائم قلبی، عروقی یا مغزی آن بارز شوند و در آن موقع برای درمان خیلی دیر است.

به همین دلیل بسیاری از افراد در حال حاضر به منظور كنترل قند و چربی خون هر سال یك با ر آزمایش خون می دهند تا در صورت افزایش آن به موقع متوجه شوند و درمان را شروع كنند.

در بسیاری از بیماری های دیگر از جمله بعضی از سرطان های شایع روش هایی برای تشخیص زودرس وجود دارد كه استفاده از آنها موفقیت بزرگی را در درمان این سرطان ها نصیب بشر كرده است.

 از جمله تست های تشخیص زودرس كه برای اغلب بانوان شناخته شده است می توان به پاپ اسمیر یا تست سرطان دهانه رحم اشاره كرد، انجام این تست باعث می شود كه سرطان گردن رحم در مراحل اولیه و قابل درمان تشخیص داده شود و حتی بدون عمل جراحی نیز قابل درمان باشد.

در این جا به مواردی كه انجام چكاپ به خانم ها توصیه می شود اشاره می كنیم :

1- كنترل قند و چربی خون

2- تست پاپ اسمیر و معاینه رحمی

3- تست سرطان پستان

4- تست سرطان كولون ( روده بزرگ)
منبع: سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha