سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هزینه‌های درمان مردم افزایش یافته است و حل مشکلات سلامت مردم نیازمند جدی دولت برای تأمین منابع و حمایت بیمه‌ها از سبد هزینه‌های سلامت مردم است.

حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با اینکه طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت 30 درصد و سهم دولت 70 درصد باشد، گفت: با اضافه شدن هزینه‌های جاری هزینه‌های درمان افزایش یافته و اگر بخواهیم این برنامه را اجرا کنیم هم دولت و هم سازمان‌های بیمه‌گر باید سهمشان را در سبد سلامت افزایش دهند.

وی ادامه داد: این موضوع را تاکنون پیگیری کرده‌ایم و مجلس نیز مصوباتی داشته دولت نیز عنایت دارد اما باید عزم جدی‌تر و تمرکز بیشتر را روی موضوع در عملکرد بخش تأمین منابع دولت ببینیم.

امامی رضوی گفت: این امر در بودجه 91 و 92 باید برنامه‌ریزی شود. در بودجه 91 اعتبارات مصوب از هدفمندی یارانه‌ها باید به نحوی تأمین می‌شد که این امر منوط به اجرای بخش دوم هدفمندی یارانه‌ها بود اما به نظر می‌رسد دولت می‌توانست با مدیریت مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها 10 درصد آن را به سلامت دهد و 6 هزار میلیارد اعتبارات وزارت بهداشت را محقق کند.

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد وضعیت رایگان شدن خدمات بیماران صعب‌العلاج نیز گفت: اعتبارات مصوب در این حوزه نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته و این در حالی است که کل اعتبارات تخصیصی در بخش جاری وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: با مدیریت در سال گذشته در بحث داروی هرسپتین (داروی درمان سرطان سینه) توانستیم نسبت به سال 89 هزینه‌های درمان را 30 درصد کاهش دهیم و از این صرفه‌‌جویی نگذاشتیم سایر بیماران لطمه بخورند.

امامی رضوی در خصوص داروهای بیماران سرطانی و پوشش بیمه‌ای آنها گفت: با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر قرار شد 53 قلم داروهای سرطانی بیمه شوند که اکثر این داروها بیمه شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مصوبه قرار شد پوشش بیمه‌ای داروهای سرطانی از 70 درصد به 90 درصد برسد و پرداخت مردم کاهش یابد البته می‌دانیم هنوز در همه جا اجرا نمی‌شود اما با پیگیری سازمان‌های بیمه‌گر در استان‌ها و استقرار نرم‌افزار در داروخانه‌ها امیدواریم بتوانیم اشکالات را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha