یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6377

یك ماه پس از این كه محققان از كشف دو پروتئین مربوط به جوانی خبر دادند، آمپولی برای از بین بردن مشكلات سلامتی ناشی از بالا رفتن سن به زودی تولید خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،‌این آمپول میتوكندری را در بدن دست‌كاری می‌كند. میتوكندری‌ها اجزایی شبیه به سوسیس و خانه‌های انرژی در درون همه سلولهای بدن به جز گلبول‌های قرمز هستند. میتوكندری‌ها غذایی را كه ما می‌خوریم به انرژی تبدیل می‌كنند كه این انرژی توسط قلب، ماهیچه‌ها، مغز و سایر اعضای بدن قابل استفاده است.
تحقیقات نشان داده است كه تخریب و تحلیل رفتن این اجزا یك عامل مهم پیری و كهولت است.
اصلاح جهش‌های ژنتیكی در میتوكندری‌ها هم چنین می‌تواند در مقابله با بیماری‌هایی چون دیابت، پاركینسون، سكته مغزی، آلزایمر، بیماری قلبی و سرطان موثر باشد.
هم چنین تصور می‌شود كه تشكیل تدریجی ژن‌های خراب و ناقص در طول زندگی یك عامل مهم پیری است. اگرچه تاكنون تلاش‌ها برای معرفی كردن ژن‌های سالم به میتوكندری‌ برای جایگزین كردن آنها به جای انواع آسیب دیده و ناسالم ناموفق بوده است اما پروفسور پاتریك یك متخصص برجسته انگلیسی در رشته اختلالات میتوكندری در این باره اظهار داشت كه اگر این امكان فراهم شود می‌تواند بخشی از آسیب‌های وارد شده به میتوكندری‌ها ناشی از بالا رفتن سن را ترمیم و اصلاح كرد كه نتیجه آن تولید آمپولی است كه بتواند مانع از روند پیری شود.
این آزمایشات در حال حاضر بر روی موش‌ها صورت گرفته و در نهایت روی انسان انجام خواهد شد. محققان پیش بینی می‌كنند كه به زودی این ماده تزریقی تولید خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha