سلامت نیوز: یک دندانپزشک با تاکید بر اینکه دندان‌های شیری بیشتر در معرض پوسیدگی هستند، به خانواده‌ها توصیه کرد: رسیدگی به این دندان‌ها را جدی بگیرند.

دکتر شاهرخ رسولی تبار در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت دندانهای شیری، اظهار داشت: اهمیت دندانهای شیری اگر بیشتر از دندانهای دائمی نباشد کمتر از آنها نیست و این مسئله لزوم رسیدگی به دندانهای شیری را به بهترین وجه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دندان‌های شیری از نظر مینا و عاج از دندان‌های دائمی کوچکترند و از این نظر بیشتر مستعد پوسیدگی هستند، تاکید کرد: این در حالیست که معمولا مراقبت کمتری هم از این دندانها صورت می گیرد.

رسولی تبار ادامه داد: همه این موارد سبب می شود این دندان‌ها بیشتر در معرض پوسیدگی و خراب شدگی قرار گیرند.

این دندانپزشک از دندان‌های شیری به عنوان هدایت‌گر رشد دندان‌های دائمی یاد کرد و گفت: در صورتی که این دندان‌ها زودتر کشیده و حذف شوند مسیر رشد دندان‌های دائمی را بهم می‌ریزند و باعث درهم ریختگی دندانهای دائمی می‌شوند.

رسولی تبار ادامه داد: به هم ریختگی دندان‌های دائمی نیاز به درمان‌های بعدی نظیر ارتودنسی را برای فرد بوجود می آورد که البته این نوع درمان‌ها هزینه‌های سنگینی را برای فرد بوجود می آورد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است والدین از کشیدن زودهنگام دندان‌های شیری خودداری کرده و اجازه دهند این دندانها تا زمان افتادن طبیعی در دهان کودک باقی بمانند چرا که راهنمای رشد دندان های دائمی هستند و حضور آنها حفظ کننده اسکلت طبیعی فک است.

رسولی تبار رسیدگی به دندان‌های شیری و پرکردن آنها در صورت لزوم را ضروری عنوان کرد.

وی در پایان به والدین توصیه کرد: برای کودکان خود از خمیر دندان‌های مخصوص کودکان استفاه کنند، چرا که کودکان معمولا خمیر دندان را قورت می‌دهند و این مسئله می تواند سبب مسمومیت آنها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha