سلامت نیوز: رییس انجمن پرستاری ایران گفت: کمبود پرستار در نظام سلامت محسوس بوده و در بخش اورژانس‌ها با توجه به اهمیت آن بسیار محسوس‌تر است.

دکتر ابوالفضل جاریانی در گفت وگو با ایسنا، گفت: یکی از مشکلات اصلی در اورژانس‌ها این است که تخت‌های اورژانس بیمارستان به عنوان تخت مصوب شناخته نشده است به همین دلیل نمی‌تواند منابعی برای خود جذب کند.

وی افزود: به دلیل کمبود پرستار در بیمارستانهای کشور از استانداردهای جهانی به دور هستیم و با توجه به اینکه معیار تعیین پرستار به تخت مصوب محاسبه می‌شود کمبود پرستار در بخش‌های اورژانس بیشتر محسوس است.

جاریانی تصریح کرد: معیار تعیین نیروی انسانی پرستار بر مبنای تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی است. با توجه به اینکه تخت‌های اورژانس بیمارستانی به عنوان تخت مصوب نیست ولی بسیاری پرستاران در بخش های اورژانسی مشغول به فعالیت هستند که کمبود پرستاری در این بخشها بسیار به چشم می‌خورد.

رییس انجمن پرستاری ایران با بیان اینکه کمبود پرستار در نظام سلامت محسوس است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اورژانس‌های بیمارستان‌ها ویترین نظام سلامت هستند باید توجه ویژه‌ای به نقش‌ها و وظایف و کمبودهای پرستار در اورژانسها توسط مسئولان و سیاستگذاران اعمال شود تا بهترین کیفیت مراقبت پرستاری مبتنی بر استانداردها و اصول حاکم بر حقوق بیماران توسط پرستاران ارایه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha