سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: به مکمل‌های وارداتی ارز مرجع داده نمی‌شود و چون این اقلام با ارز آزاد وارد می‌شوند این مکمل‌ها گران شده است.

احمد شیبانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص داروهای گیاهی در دست تولید افزود: برای 830 قلم داروی گیاهی مجوز تولید صادر شده است و همه کارخانه‌های هدف تولید داروهای گیاهی را دنبال می کنند چون واردات داروی گیاهی در کشور وجود ندارد. هدف سازمان غذا و دارو این است که از منابع داخلی استفاده شود.

وی ادامه داد: کارخانه‌های تولید داروهای گیاهی روزانه به دنبال فرمولاسیون جدید هستند و اگر لازم باشد کمک‌های مالی به این مجموعه‌ها انجام می‌شود.

شیبانی در خصوص میزان کمک به این کارخانه‌ها می‌شود، افزود: افرادی که کار تحقیقاتی کرده‌‌اند در جلسه تخصصی کارشان بررسی می‌شود و با کمک معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری مبالغی به عنوان وام بدون بهره به آنها داده می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص قیمت داروهای گیاهی نیز گفت: قیمت این داروها باید طوری باشد تا انگیزه مردم برای خرید افزایش یابد و بیماران از میان دو داروی گیاهی و شیمیایی، داروی شیمیایی ارزان‌تر را خریداری نکنند.

وی در پاسخ به اینکه با وجود گران بودن برخی داروهای شیمیایی باز هم مردم تمایل به مصرف داروهای شیمیایی  دارند، گفت: باید روی فرهنگ جامعه پزشکی برای تجویز داروهای گیاهی کار شود و دست‌اندرکاران داروهای گیاهی اطلاع‌رسانی کنند تا اطمینان به مصرف در میان مردم ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha