جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 63779

با بخارپز كردن غذا، نه تنها عطر، طعم، ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها حفظ می‌شود، بلكه حجم سبزی كاهش می‌یابد و بیشتر می‌توانید بخورید.

سلامت نیوز: دكتر فلدمن، مشاور و مربی انجمن بهداشت، سالم‌ترین روش‌های پخت غذا را شیوه‌های زیر می‌دانند:
بخارپز: با بخارپز كردن غذا، نه تنها عطر، طعم، ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها حفظ می‌شود، بلكه حجم سبزی كاهش می‌یابد و بیشتر می‌توانید بخورید. پژوهشگران كشف كردند اگر سبزی همچون كلم براكلی به آرامی بخارپز شود، اسیدهای صفراوی آن افزایش می‌یابد و حتی از نوع خام آن پرفایده‌تر خواهد بود و به نوبه‌ی خود موجب كاهش كلسترول، بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود.

سرخ كردن و تفت دادن: برای تفت دادن سبزی بهتر است از تابه‌های بزرگ و چدنی استفاده كنید. سرخ كردن از یك تفت كوچك غذا ناسالم‌تر است. در سرخ كردن، مواد غذائی با مقدار متوسطی از روغن و كره بر روی حرارت مستقیم قرار می‌گیرند كه به طور بالقوه موجب از بین رفتن برخی از مواد مغذی می‌شود.

حرارت كم: اگرچه گرم كردن غذا حتی در دمای پایین به مدت طولانی موجب از بین رفتن مواد مغذی آن می‌شود، ولی اگر غذا را به همراه مایعی كه درون آن پخته شده است میل كنید، مواد مغذی را نیز دریافت كرده‌اید.

زودپز:
پخت سریع غذا به همراه مایعات موجب تخریب مواد مغذی می‌شود. برای جبران كاهش مواد مغذی حتماً آب باقیمانده از غذا را نیز میل كنید.
منبع: آشپزباشی
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha