جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 63784
سلامت نیوز: بعضی اوقات از برخی از عادات و رفتارهای نامزدم خیلی ناراحت میشم. چند بار بهش تذكر دادم ولی نمی دونم چرا ناراحت میشه. بعدشم كه یه دعوایی پیش میاد. حالا موندم تو این طور فرصتا باید چی كار كنم؟

تفاوت روحی،‌ اخلاقی و عاداتی زن و مرد با هم امری كاملا طبیعی است. همین امر اگر به خوبی كنترل و مدیریت نگردد بسیاری از اوقات باعث ایجاد ناراحتی و حتی تنش و دعوا بین زن و مرد می گردد. به این خاطر است كه زن و مرد باید از همان ابتدای آشنایی و عقد، هم به خوبی با اخلاق و روحیات یكدیگر آشنا شوند و هم سعی كنند تا اخلاق و روحیاتشان را به یكدیگر نزدیك نمایند. اگر هم تمایزی در این راستا دیده شد باید درست و منطقی بیان گردیده و  مدیریت شود تا مبادا باعث ایجاد ناراحتی و تنش در زندگی گردد.

 نحوه صحیح انتقاد از نامزد

1. اگر اشتباهی از نامزدتان سر زد،‌ همان جا، همان لحظه و همان شرایط به وی تذكر ندهید.


 
به یاد داشته باشید كه حتما در فرصتی مناسب (نه همان لحظه) و در شرایط آرام و با ثبات مشكل را با نامزدتان در میان بگذارید. تاثیر این گونه انتقادها یقینا چند برابر خواهد بود.

 
2. در میان جمع و در حضور دیگران هرگز از نامزدتان انتقاد ننمایید:


یكی از مهمترین نكاتی كه باید در انتقاد صحیح رعایت شود، عدم انتقاد در جمع از فرد مقابل است. انتقاد كردن از نامزد در میان جمع به نوعی آبرو ریزی وی محسوب می شود به خصوص اگر فرد انتقاد شده مرد باشد كه در این صورت یقینا دچار حس سرخوردگی و آبروریزی شده و حس مردانگی اش به كلی زیر سوال می رود به همین دلیل احتمال ایجاد تنش های زیاد در دوران نامزدی شدت می گیرد.

 
3. سعی كنید با لحنی مهربان و آرام از همسرتان انتقاد كنید:


نحوه انتقاد كردن و  لحنی كه فرد انتقاد كننده در این جریان دارد بسیار مهم است. حتما با زبانی مهربان و آرام و به دور از تندی و عصبانیت در مورد عیوب همسرتان با  وی صحبت كنید تا بر او اثرگذار باشد. هرگز فراموش نكنید كه در موقع انتقاد كردن از نامزدتان هرگز از كلماتی استفاده نكنید كه به او حس مقایسه یا تحقیر دست بدهد.
قبل از اینكه انتقاد مورد نظرتان را به نامزدتان بیان كنید سعی كنید ابتدا از خوبی ها و زیبایی های وی یاد نمایید و از او من باب این خوبی ها و زیبایی هایش تشكر نمایید. این تشكر هم می تواند به صورت زبانی صورت بگیرد و هم در قالب دادن هدیه ای كوچك اتفاق بیفتد

4. سعی كنید قبل از بیان انتقاد مقدمه چینی داشته باشید:


- ابتدا به نامزدتان بفهمانید كه شما لباس یكدیگر هستید و باید عیوب یكدیگر را بپوشانید. به همین خاطر شما هم عیوب وی را به او تذكر می دهید.

- قبل از بیان انتقاد از نامزدتان تعریف كنید

قبل از اینكه انتقاد مورد نظرتان را به نامزدتان بیان كنید سعی كنید ابتدا از خوبی ها و زیبایی های وی یاد نمایید و از او من باب این خوبی ها و زیبایی هایش تشكر نمایید. این تشكر هم می تواند به صورت زبانی صورت بگیرد و هم در قالب دادن هدیه ای كوچك اتفاق بیفتد. این كار شما به نامزدتان می فهماند كه همانقدر كه شما عیوبش را می بینید، زیبایی هایش را هم درك كرده و بیشتر به خوبی هایش توجه می كنید.

 

5. از تكرار زیاد انتقاد كردن بپرهیزید:


یادتان باشد كه زیاد انتقاد كردن از نامزدتان اثر انتقادهایتان را به شدت كم می كند. به همین دلیل كم و به موقع انتقاد كرده و به هر عیب كوچك و بزرگی گیر ندهید.

 

6. بحث انتقاد را زیاد طولانی نكنید:


برخی از افراد وقتی از دیگری انتقاد می كنند آنقدر این انتقادرا كش می دهند و به قول معروف مته به خشخاش می گذارند كه فرد مقابل خسته می شود. سعی كنید بسیار موجز از نامزدتان انتقاد كرده و سپس سریعا بحث را عوض نمایید.
منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha