سلامت نیوز: یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با تاکید بر آزاد گذاشتن کودک در انتخاب نوع غذا گفت: توجه به دوست داشتن یا نداشتن یک نوع غذا و لذت گفت‌وگو کردن هنگام صرف غذا عواملی هستند که از بی‌اشتهایی کودک و غذا نخوردن او جلوگیری می‌کند.

دکتر جواد فیض در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بی‌اشتهایی کودک نتیجه رفتار والدین و اطرافیان است، گفت: کودکان کم اشتها وقتی از محیط خانواده دور می‌شوند، اشتهای طبیعی پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این که راهکارهای ساده‌ای جهت رفع بی‌اشتهایی کودک وجود دارد، یادآور شد: والدین باید بدانند که نیاز کودک به مواد غذایی در سن 2 تا 3 سالگی کمتر از سال اول تولد است.

وی همچنین افزود: کم کردن مقدار شیر، قطع کردن و ندادن غذاهای شیرخوارگی و جانشین کردن غذاهای خانواده، آزاد گذاشتن کودک در انتخاب غذا، توجه به دوست داشتن یا نداشتن یک نوع غذا و لذت گفت و گو کردن هنگام صرف غذا عواملی هستند که از بی اشتهایی کودک و غذا نخوردن او جلوگیری می کند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان با تاکید بر بی اهمیت جلوه دادن غذاخوردن کودک گفت: کودک باید همراه با خانواده غذا بخورد به طوری که احساس نکند کسی به غذا خوردن او اهمیت می‌دهد.

وی همچنین افزود: هنگام غذا خوردن کودک مادر نباید مرتبا به بشقاب کودک نگاه کند یا هنگامی که غذا می خورد نباید وی را تحسین کند.

دکتر فیض با اشاره به اینکه کودک باید غذا را از والدین تقاضا کند، گفت: در ظرف کودک باید مقداری کمی غذا گذاشته شود تا کودک پس از خوردن، غذا را تقاضا کند.

وی تصریح کرد: برای انتخاب غذا باید به کودکان آزادی داده شود و نسبت به یک نوع غذا مانند گوشت یا سبزیجات اصرار نکرد.

وی یادآور شد: تکه های کوچک از گوشت و لوبیای پخته شده، بهترین غذای مورد علاقه ی کودکان نو پا است، این غذا حاوی مقادیر فراوان پروتئین و آهن است.

وی گفت: کودک در ابتدای سال دوم، روزانه به سه نوبت شیر مادر نیاز دارد، در 18 ماهگی 2 نوبت، در 21 ماهگی یک نوبت شیرمادر نیاز دارد، اگر مادر به این برنامه عمل کند، کودک هم شیر می خورد و هم به غذاهایی که برای رشد او لازم است علاقه نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha