سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصمیم رئیس جمهور مبنی بر برکناری وزیر بهداشت و درمان، گفت: بدیهی است که اختصاص ندادن ارز به دارو، تنها دلیل برکناری وزیر بهداشت نبوده و عوامل و مسایل دیگری دست به دست هم داده تا چنین تصمیمی برای این وزارتخانه اتخاذ شود.

عباس قائید رحمت در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد برکناری وزیر بهداشت و درمان از سوی رئیس جمهور، افزود: به طور حتم وزیر بهداشت و درمان از جمله وزرای توانمندی بود که در کابینه دولت احمدی‌نژاد فعالیت ‌کرد و به عنوان تنها وزیر زن در این سال‌ها،  توانست خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک ادعای رئیس جمهور مبنی بر اختصاص ارز به دارو و مغایرت آن با گلایه‌های وزیر بهداشت و درمان در خصوص بلاتکلیفی ارز دارو در کشور، در تصمیم‌گیری برکناری وی بی تاثیر نبوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: البته نمی‌توان نبود ارز در کشور را تنها دلیل برکناری وی دانست چراکه مسائل حاشیه‌ای دیگری در حوزه بهداشت و درمان دست به دست هم داد تا چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد که بهتر است دلایل آن برای مردم بازگو شود.

این نماینده مردم در مجس نهم با تاکید بر اینکه در حال حاضر تغییر و تحول در کابینه دولت به نفع کشور نخواهد بود، تصریح کرد: ای کاش رئیس جمهور دقیق‌تر عمل می‌کرد و کمی انصاف،عدل و منطق را مبنای کار خود قرار می‌داد.

وی با ابراز تاسف از برکناری وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، افزود: حرف و حدیث‌هایی که در خصوص اختصاص ندادن ارز به دارو از سوی وزیر بهداشت و درمان مطرح شده بود را می‌توان از دلایل برکناری وزیر بهداشت و درمان دانست.

قائید رحمت ادامه داد: با توجه به اینکه تا پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده رئیس جمهور باید از وزرایی که توان کاری زیادی دارند استفاده کرده نه اینکه آنها را برکنار کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید پذیرای صحبت‌های منطقی وزیر خود باشد، گفت: اگر وزیر به حق و انصاف صحبت کرد باید رئیس جمهور آن را بپذیرد و صراحتا اعلام کند که این حقیقت در مقابل دیدگاه‌های وی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha