سلامت نیوز: رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با گفت: وزیر بهداشت به افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت دارو تامین نشدن ارز مورد نیاز سلامت مردم معترض بود.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به خبر برکناری وزیر بهداشت با یادآوری فشارهای وارد شده به وی برای برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: یکی از دلایل برکناری وزیر بهداشت  مخالفت با استعفای آقای باقری لاریجانی است. وزیر بهداشت در پاسخ به استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته است که با وجود فشارهای وارده از جانب مدیریت اجرایی کشور برای تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران آن را به مصلحت نظام سلامت نمی دانم و همین موضوع نشان می‌دهد که عملکرد آقای باقری لاریجانی، در توسعه نظام سلامت قابل توجه بوده است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید دلایل خود را برای این جابه‌جایی‌ها مطرح کند، چراکه این تغییرات در ایام انتخابات ذهنیتی منفی در فضای سیاسی کشور ایجاد می‌کند. دولت اگر می‌خواهد پشتوانه مجلس را در تصمیمات خود داشته باشد باید دلایلی موجه برای تصمیمات خود ارائه کند تا مسائل اتفاق افتاده به مسائل سیاسی ایام انتخابات ریاست جمهوری گره نخورد.

وی گفت: با این روندی که دولت در برکناری وزیران در ماه‌های پایانی عمر خود دنبال می‌کند، احتمال دارد که بیش از نصفی از وزرا برکنار شده و دولت نیاز به رای اعتماد مجدد از مجلس پیدا کند که این اتفاق فضای چالش برانگیزی را در فضای سیاسی کشور ایجاد خواهد کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: وزیر بهداشت به افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت دارو معترض بود و در روزنامه ایران نیز نسبت به اظهارات وزیر بهداشت، موضع‌گیری شدیدی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در تصمیمات دولت نوعی اختلاف سلیقه دیده می‌شود، گفت: انتقاد وزیر بهداشت به بانک مرکزی بود که ارز مورد نیاز سلامت مردم را تامین نکرده است و واقعیت نیز همین را نشان می‌داد که بخشی از ارز مورد نیاز وزارت بهداشت تامین نشده است. با این حال انتظار می‌رود که مسئولان تحمل خود را بیشتر کنند و صبر بیشتری به خرج دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha