سلامت نیوز: بنا بر آنچه آقای معاون اول در حضور خبرنگاران اعتراف کرده بود باید پیش بینی کرد به زودی محمدرضا رحیمی توسط احمدی نژاد برکنار شده و یا شخص رئیس جمهور نیز به ادامه فعالیتش در دولت پایان دهد .

وزیر نمره بیست(!) دولت دهم در حالی برکنار شد که معاون اول رئیس جمهور را به عنوان بزرگترین حامی پشت خود داشت. محمد رضا رحیمی چندی پیش که شایعه برکناری وزیر بهداشت قوت گرفته بود به خبرنگاران گفته بود «تا احمدی‌نژاد هست وحید دستجردی هم هست.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری صراط، دکتر مرضیه وحید دستجردی نخستین زن وزیر در ایران، پس از جوسازی های روزهای اخیر رسانه های دولتی علیه او، امروز پنج شنبه از کار برکنار شد و سوالات بسیاری را در پس خود قرار داد.
عزل خانم وزیر تنها 10 روز پس از سخنان صریح معاون اول دولت دهم صورت گرفت که 26 آذرماه جاری در جمع خبرنگاران با شایعه خواندن برکناری وحید دستجردی از وزارت بهداشت گفته بود «دولت و رئیس‌جمهوری تلاش خود را در حمایت از خانم دستجردی دریغ نخواهد کرد». وی افزوده بود: «تا آقای احمدی‌نژاد هست من هستم و تا احمدی‌نژاد هست وحید دستجردی هم هست.» او همچنین در مصاحبه ای تلویزیونی به صراحت نمره دستجردی را «بیست» عنوان کرده بود با این تفاسیر می توان با تاسف نتیجه گرفت که وزرای نمره بیست این دولت در کمال ناباوری از کار برکنار می شوند!
 
به عقیده آگاهان سیاسی، پیام این عزل از سه حالت خارج نیست؛ حالت اول اینکه، یا به زودی معاون اول دولت برکنار و جای خود را به فردی جدید خواهد سپرد که با توجه به تحولات اخیر دولت می تواند قابل بررسی باشد اما احتمال آن ضعیف به نظر می رسد.

حالت دوم؛ کتمان حقیقت از سوی یک مقام بلند پایه در دولت است که در آن صورت فاجعه ای در سطح مسئولان ارشد نظام صورت گرفته است، فاجعه ای که دولتمردان خود مسبب آن بوده اند و از مواردی است که دولت نمی تواند رسانه ها را در تشویش آن مقصر قلمداد کند. چرا که معاون اول می تواند تنها شخصی باشد که بر تمام تصمیمات دولت دخیل بوده و اولین شخصی است که رئیس جمهور درباره هر تصمیم کشوری یا بین المللی او را در جریان قرار داده و سپس اجرا می کند.

حالت سوم، بنا بر آنچه آقای معاون اول در حضور خبرنگاران اعتراف کرده بود باید پیش بینی کرد به زودی محمدرضا رحیمی توسط احمدی نژاد برکنار شده و یا شخص رئیس جمهور نیز به ادامه فعالیتش در دولت پایان دهد .

این کتمان حقیقت که نوعی دروغ گویی شناخته می شود تبعات بالایی برای دولت ارزش مدار احمدی نژاد خواهد داشت و حتی می تواند اعتماد عمومی به مسئولان رده بالای نظام مقدس اسلامی را سلب کند که صدمات آن جبران پذیر نخواهد بود. "احمدی نژاد در سخنانی این دولت را پاک ترین دولت پس از انقلاب خوانده بود!" که خود برای دلسوزان نظام جای سوال دارد که آیا پاک ترین دولت دولتی دروغ گو است؟

حال در مقطع کنونی و در حالی که سالگرد حماسه نهم دی، رخدادی که در برابر تهمت ها و تهاجمات عوامل فتنه به نظام شکل گرفت، را در پیش روی داریم، بار دیگر دولتمردان را به اندیشیدن به تبعات این اقدامات فرا می خوانیم که ارزش خبر این برکناری به چنین دروغی می ارزید؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha