سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه فروش بی‌رویه داروهای بدون نسخه به‌ویژه داروهای اعتیاد‌آور زمینه افزایش آمار اعتیاد در کشور را فراهم می‌کند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتیاد به مواد مخدر نتیجه مصرف ناآگاهانه قرص‌های اعتیادآور به‌ویژه ترامادول بوده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خانه ملت، نسبت به فروش بدون نظارت و بدون نسخه دارو در داروخانه‌های کشور هشدار داد وگفت: به طور حتم یکی از معضلات کنونی و آینده حوزه سلامت کشور استفاده بی رویه و بدون تجویر پزشک از قرص‌ها به‌ویژه قرص‌های مسکن و اعتیاد‌آور است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه داروخانه ها بودن نسخه اقدام به فروش دارو به بیماران می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع موجب تشویق بیماران برای خود درمانی و بی‌تأثیر شدن اثر داروها می‌شود.

وی با اعلام اینکه فروش بودن نسخه دارو به بیماران سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، افزود: به‌طور حتم داروخانه‌ها تنها باید نسخه‌هایی را که به تأیید پزشک رسیده پذیرش کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه فروش دارو بدون نسخه خلاف قانون است، یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید نظارت خود را بر داروخانه‌ها بیشتر کند.

رستمیان با بیان اینکه متأسفانه هنوز نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی بر داروخانه‌ها به حد مطلوب نرسیده است، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار افزایش نظارت‌ها بر نحوه فروش دارو به مراجعان است.

وی با اعلام اینکه فروش بی رویه داروهای بدون نسخه به‌ویژه داروهای خواب‌آور و اعتیاد‌آور زمینه افزایش آمار اعتیاد در کشور را فراهم می‌کند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتیاد به مواد مخدر نتیجه مصرف ناآگاهانه قرص‌های اعتیادآور به‌ویژه ترامادول بوده است.

رستمیان با تأکید بر اینکه پزشکان از ترامادول به نام اعتیاد خاموش یاد می‌کنند، تصریح کرد: ممکن است استفاده از ترامادول در روزهای اول به ظاهر علایم اعتیاد را نشان ندهد اما با گذشت زمان و مصرف طولانی‌مدت، اعتیاد ایجاد می‌‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسمومیت ناشی از مصرف ترامادول همچنان جزء شایع‌ترین مسمومیت‌ها محسوب می‌شود، افزود: استفاده از این داروها عوارض بسیاری را برای بدن و سلامت انسان به‌دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha