سلامت نیوز: فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت : شایعترین سردردها در کودکان ، سردردهای اضطرابی و هیجانی است و ایجاد محیط زندگی آرام برای کودکان موجب پیش گیری از بروز این سردردها می شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر امیر سالاری افزود: اگر کودکی در مدرسه مشکل درسی دارد، اعتماد به نفس ندارد، تحت فشار است و به این دلایل یک بار در هفته دچار سردرد می شود، می توان با تجویز پزشک و با مصرف مسکن، مشکل وی را رفع کرد.

وی یادآور شد : اگر کودکی بیش از یک بار در هفته سردرد می گیرد باید به پزشک مراجعه کند تا منشا سردردهای وی بررسی شود.اگر احتمال وجود مشکلات مغزی در کودک رد شود، می توان با بهره گیری از درمان های ساده، زندگی راحت و شادی را برای کودکان فراهم کرد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ادامه داد: بچه ها حتی قبل از این که بتوانند صحبت کنند، سردرد دارند، اما نمی توانند بگویند و زمانی که به حرف می آیند، از سردرد شکایت می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله الاعظم یکی دیگر از شایع ترین سردرد در کودکان را میگرن دانست و خاطر نشان کرد: بعضی پدر و مادرها به این نوع سردرد اهمیت نمی دهند و بعضی دیگر سردرد را به مشکلات چشمی بچه ها مربوط می دانند، اما به طور معمول مشکلات چشمی همراه با سردرد نیست.

سالاری گفت : اگر کودکی، نیمه شب با سردرد بیدار شود، باید آن را یک مشکل مهم تلقی و به سرعت به پزشک مراجعه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha