سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 700 میلیارد ریال از طریق این نهاد برای زلزله زدگان ارسباران در استان آذربایجان شرقی هزینه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ظاهر رستمی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اضافه کرد: حدود 150 میلیارد ریال از این مبلغ را کمک های مردمی تشکیل می دهد که ریالی از آن برای فعالیت های هلال احمر هزینه نشده و فقط در جهت تامین لوازم خانگی خانوارهای مناطق زلزله زده پرداخت شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات سامانه مخابراتی در ابتدای وقوع زلزله ارسباران اظهار کرد: برای جلوگیری از تکرار این مشکل، 10 دستگاه مجهز مخابراتی به ارزش 100 میلیارد ریال توسط این جمعیت خریداری شده است.

رستمی با اشاره به توزیع بسته های حمایتی این نهاد بین زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی افزود: توزیع چهار قلم لوازم خانگی یخچال، اجاق گاز، بخاری و فرش ماشینی بین هشت هزار خانوار مناطق زلزله زده آغاز شده است.

وی گفت: این اقلام فقط به خانواده هایی که اسکان دایمی در مناطق زلزله زده دارند، اهدا می شود.

رستمی با اشاره به جایگاه ویژه هلال احمر در بحران های طبیعی اظهار کرد: باید پذیرفت که این نهاد یگانه ارگان تخصصی در حوزه امداد و نجات است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 38 هزار تخته چادر در این مناطق توزیع شده است، یادآوری کرد: متاسفانه در زلزله ارسباران آشنایی نداشتن برخی مسوولان محلی با موضوع مدیریت بحران موجب ایجاد مشکل در توزیع چادرها شد و چادرهایی که فقط برای روستاییان در نظر گرفته شده بود بین خانوارهای تمام مناطق ارسباران توزیع شد.

رستمی با بیان اینکه در 12 روز اخیر ارزاق زیستی تهیه و بین مردم مناطق صعب العبور ارسباران توزیع شده است، افزود: این ارزاق برای احتیاج سه ماهه ساکنان مناطق زلزله زده تهیه و تحویل شده است.

وی گفت: در مدت دو و نیم سال گذشته به ازای هر سال، به اندازه 10 سال کار شده و در این مدت دو هزار خودرو به ناوگان هلال احمر افزوده شده است.

رستمی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا به امروز 18 سوله جدید برای امور ورزش و جوانان، 91 پایگاه در حوزه امداد و نجات، 22 سوله امدادی و شش پایگاه هوایی ساخته و 108 سالن ورزشی بازسازی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اولویت آموزش در فعالیت های این جمعیت گفت: در مدت هشت ماه گذشته نزدیک به 12 میلیون نفر آموزش های عمومی امداد و نجات را در مراکز هلال احمر گذرانده اند.

وی همچنین از تحصیل 11هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی هلال احمر کشور خبر داد.

رستمی ادامه داد: 336 شعبه این جمعیت در داخل کشور فعالیت می کند و علاوه بر مراکز داخلی 25 مرکز درمانی هلال احمر نیز در 20 کشور جهان فعال است.

وی با اشاره به طرح زمستانی این جمعیت اظهارکرد: این طرح با یک هزار پایگاه دایم و سیار تا 15 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha