سلامت نیوز: وزیر بهداشت مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس را بیان کرد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گسترش برنامه پزشک خانواده در کشور و همچنین چگونگی اجرای این برنامه در استان فارس، گفت: استان فارس، استان بزرگی است و از جمعیت زیادی برخوردار است. متاسفانه این استان برای اجرای برنامه پزشک خانواده هنوز زیرساخت پرونده الکترونیکی ندارد و بسیاری از مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده در این استان به دلیل زیرساخت الکترونیکی است.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر برنامه پزشک خانواده در استان فارس به زیرساخت الکترونیکی مجهز شود.

وی درباره اعتبارات برنامه پزشک خانواده در این استان نیز گفت: آنچه که من اطلاع دارم آن است که سازمان‌های بیمه‌گر از قبل حقوق سه ماهه پزشکان و پرسنل فعال در طرح پزشک خانواده را از وزارتخانه مربوطه دریافت کرده و در اختیار دانشگاه قرار داده‌اند.

دستجردی ادامه داد: از آنجا که کار در استان فارس با سرعت زیادی انجام شد، قطعا مشکلاتی خواهد داشت.

وی افزود: استان‌های دیگر که برنامه پزشک خانواده را آغاز کردند، این برنامه را به صورت شهر به شهر پیش برده‌اند و مرحله به مرحله اجرا می‌کنند، اما در استان فارس یک مرتبه تمام استان تحت پوشش طرح قرار گرفت.

وزیر سابق بهداشت گفت: به نظر می‌رسد مشکل بزرگ و اساسی برنامه پزشک خانواده در استان فارس به دلیل وسعت زیاد این استان باشد که باید رییس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و همچنین سازمان بیمه‌گر مربوطه که مسوولیت انجام آن را دارند، این مشکلات را حل و فصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha