سلامت نیوز : روز گذشته یكی دیگر از این دانش‌آموزان كه 45 درصد سوختگی داشت، فوت كرد. ساریا رسول زاده، پس از 23 روز دست و پنجه نرم كردن با مرگ سرانجام در زیر بار جراحات ناشی از سوختگی دوام نیاورد و در مبارزه برای زندگی مغلوب مرگ شد. ساریا جزو 15 دانش‌آموزی بود كه به علت شدت جراحات به بیمارستان سینای تبریز منتقل شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ 3 هفته از ماجرای آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد می‌گذرد اما به‌رغم تمام خبرهایی كه از مساعد بودن حال دانش‌آموزان بستری در بیمارستان منتشر شد، روز گذشته یكی دیگر از این دانش‌آموزان كه 45درصد سوختگی داشت، فوت كرد. ساریا رسول‌زاده، پس از 23 روز دست و پنجه نرم كردن با مرگ سرانجام زیر بار جراحات ناشی از سوختگی دوام نیاورد و در مبارزه برای زندگی مغلوب مرگ شد. ساریا جزو 15 دانش‌آموزی بود كه به علت شدت جراحات به بیمارستان سینای تبریز منتقل شد تا در بخش سوختگی این بیمارستان كه قطب درمان سوختگی در غرب كشور است، تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرد. مرگ ساریا در حالی اتفاق افتاد كه وزیر آموزش و پرورش بعد از ملاقات با دانش‌آموزان در بیمارستان و پس از حضور در صحن مجلس شورای اسلامی از بهبود حال آنها سخن گفته و اعلام كرده بود بعد از عیادت وی از دانش‌آموزان، آنها از روی تخت بلند شده، شعر خوانده و ورزش كرده‌اند و به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

سخنانی كه اگر چه رسانه‌ای شد اما كمتر كسی جز وزیر آموزش و پرورش و اطرافیانش با دیدن تصاویردانش‌آموزان مصدوم آنها را باور كرد. روز 28 آذرماه نیز رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان این نكته كه نگرانی تیم پزشكی بیمارستان سینای تبریز درخصوص تلفات جانی دانش‌آموزان بر طرف شده گفت كه خطر جدی دانش‌آموزان بستری در تبریز را تهدید نمی‌كند اما ظاهرا پیش‌بینی پزشكان این بیمارستان درست از آب در نیامد و ساریا نیزفوت كرد. به این ترتیب تعداد تلفات حادثه آتش سوزی مدرسه انقلاب اسلامی به 2 نفر رسید.

انتقال دانش‌آموزان به شهرهای بزرگ

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه به جز یكی از دانش‌آموزان بستری در بیمارستان كه به زودی مرخص می‌شود بقیه دانش‌آموزان بستری در بیمارستان تبریز برای مداوای تكمیلی به شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد منتقل می‌شوند، می‌گوید: «سن کم و بنیه ضعیف این عزیزان عملیات درمانی را با مشکل مواجه کرده است. با فوت سارینا، 13 مصدوم در بیمارستان سینای تبریز باقی مانده‌اند که یکی از آنان به زودی مرخص شده و بقیه نیز در 4 تیم 3 نفره به تهران، اصفهان، شیراز و مشهد منتقل می‌شوند که میزان سوختگی این دانش‌آموزان 40 درصد است.»

 خضری با تاكید بر این نكته كه بیمارستان سینای تبریز در درمان دانش‌آموزان عملكرد مناسبی داشته است، ‌می‌گوید: ‌«به علت فشار بالایی که روی تیم پزشکی تبریز وجود دارد، تصمیم بر آن شد که تعدادی از دانش‌آموزان به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و مشهد اعزام شوند چراکه مطمئنا اگر هر یک از دانشگاه‌ها تمرکز خود را روی درمان سه تا چهار نفر بگذارند نتیجه بهتری در درمان این عزیزان عاید ما خواهد شد.» اما انتقال دانش‌آموزان مصدوم منوط به اجازه پزشكان است چرا كه به گفته خضری«انتقال دانش‌آموزان باید فقط از طریق هواپیما صورت گیرد که آن هم به علت فشاری که در حین پرواز بر ریه آنان وارد می‌شود، باید با تاییدیه پزشکی صورت بگیرد.»

5 هزار كلاس درس این روزها كه سرمای هوا دمای زیر صفر درجه را تجربه می‌كند با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند كه نمی‌توان به استاندارد بودن آنها امیدی داشت. بخاری‌هایی كه هر لحظه ممكن است طغیان كنند و پنجه‌های آتشین خود را بر سر و صورت دانش‌آموزان بكشند. نماینده مردم پیرانشهر معتقد است آموزش و پرورش بودجه عمرانی این وزارت‌خانه را صرف ساخت استخر برای كاركنان در شهرهای بزرگ می‌كند اما هنوز 200 هزار كلاس درس در پیرانشهر بخاری‌های غیراستاندارد دارند و گرمای بخاری‌هایی كه به زعم مسئولان آموزش و پرورش استاندارد است قرار است تا پایان اسفند ماه دانش‌آموزان را از سرما حفظ كند.بخاری‌هایی كه حتی شركت‌های تولیدكننده‌شان ضمانتی برای سالم كار كردن آنها نمی‌دهند و در این میان این سلامت دانش‌آموزان است كه هر روز تهدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha